Jeg har haft joggingbukser på de sidste 14 dage. Altså ikke de samme hver dag. Men dog joggingbuks hver dag.
Man kan faktisk være supereffektiv i joggingbukser.
Og ingen kan alligevel se dem under videomøderne (medmindre man kommer til at rejse sig op, selvfølgelig).
Nå. Til sagen.
Sidder du også hjemme iført joggingbuks i disse Corona-dage, og har du små lommer af tid, du kan investere i at opdatere din hjemmeside? Så har jeg samlet 7 tips, der kan hjælpe dig med at få flere henvendelser.
De fleste af dem har jeg været inde på før, men det kunne jo være, at du ikke har fået gjort noget ved dem? Så er tiden måske inde nu.
Og ja, den opmærksomme læser (dig, selvfølgelig) vil nu spørge, om vi ikke var i gang med ham der Cialdinis principper om, hvordan du overbeviser kunderne?
Det var vi.
Men grundet Coronakrisen må han altså vente lidt. Lige nu vil jeg hellere give dig nogle helt lavpraktiske ting, du nemt kan ændre på din hjemmeside, hvis du har tiden til det. Og sammen med det sidste tip får du også et godt tilbud.
Her er de 7 måder, du kan få flere henvendelser på:
1. Indhent kundeudtalelser
Har du stadig ikke fået indhentet de kundeudtalelser, du godt ved, er så vigtige?
Gennemgå din kundeliste og få ringet til dine mest trofaste kunder. Fortæl, at du har brug for deres hjælp i denne svære tid og bed om en udtalelse, du kan lægge på hjemmesiden.
De fleste er meget mere villige til at hjælpe deres medmennesker lige nu.
2. Giv dine tekster en overhaling
Fik du sagt det, du ville – dengang du skrev teksterne til din hjemmeside? Få dem læst igennem for budskab og tjek, at alle detaljer passer.
Læs korrektur.
Få en medarbejder, en ven eller et familiemedlem til at hjælpe med at se, om der er noget, der mangler, kan gøres skarpere eller skæres væk.
3. Tag nye billeder
Udnyt det strålende solskin og få taget nogle nye billeder – af din virksomhed, dine produkter eller services, dig selv og dine medarbejdere (Ok, her er du eventuelt nødt til at hoppe ud af joggingbuksen for en stund).
4. Test din kontaktformular
Udfyld din egen kontaktformular og tjek forløbet. Har du en webshop, så gennemfør et køb. Fungerer det? Er der noget, der kan forbedres? Felter, der kan udelades?
Udfyld også formularen forkert med vilje og tjek dine fejlmeddelelser.
5. Tjek dine kontaktoplysninger
Kan brugerne finde dine kontaktoplysninger, de steder, de forventer det? Det vil sige i footeren og på din kontaktside.
Og har du dit telefonnummer og eventuelt mailadresse placeret på synlige steder, fx i toppen af siden eller i højresiden?
Står dit nummer og din mailadresse på strategiske steder i teksterne?
6. Skriv det nyhedsbrev, du har udskudt
Email marketing er den kanal, der kan give det absolut bedste afkast for en meget lille investering. Har du en forsømt email-liste, så få skrevet en mail og skyd den afsted.
Har du ikke en mail-liste, så overvej om du skal i gang med at indsamle mails på din hjemmeside.
7. Overvej at skrue op for din markedsføring
Lige nu er indkøbspriserne på online markedsføring markant billigere, da mange annoncører har slukket for deres kampagner. Vi ser prisfald på gennemsnitligt 12 % på Google Ads og helt op til 50 % på Facebook.
Samtidig bruger folk væsentligt mere tid på nettet og de sociale medier i disse dage.
Der er selvfølgelig brancher, hvor det ikke giver mening at annoncere lige nu.
Men de billigere priser kombineret med stigningen i tid brugt på nettet gør, at du virkelig skal overveje, om tiden er inde til at investere (mere) i din markedsføring.
På de sociale medier er man typisk længere oppe i salgstragten, og det er derfor ofte en mere langsigtet strategi. Men er du ikke allerede i gang, er de billigere priser og den øgede mængde brugere en supergod anledning til at få sat en kampagne op.
Har du brug for hjælp til komme i gang med at annoncere på de sociale medier eller at skrue op for din markedsføring?
Så er mine dygtige kolleger klar til at hjælpe dig (det er muligt, at de også er iført joggingbuks, men det gør dem altså ikke mindre kompetente).
Skriv til os på info@online-results.dk eller ring og få en snak: 82 823 470
Jeg håber, du kan bruge mine tips – og at vi alle snart kommer ud af joggingbukserne og vender tilbage til en mere normal tilstand.
PS:
Vil du vide mere om metode 1-5, så se vores tidligere indlæg om:
- Hvorfor kundeudtalelser er vigtige
- Hvad gode tekster og billeder gør for din hjemmeside
- Hvordan du optimerer din formular
- Hvorfor brugerne har brug for flere forskellige måder at kontakte dig på
Har du brug for inspiration til metode 6? Så er jeg vild med hende her.
Hold dig opdateret!
Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!Klar til at få en hurtig og brugervenlig hjemmeside?
Online-Results er et stærkt hold af specialister i digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside - og sørger for at trafikken bliver til kunder.
Ring til os
Send os en mail
"
Den bedste beslutning, jeg har taget, var at få Online-Results til at lave min nye hjemmeside. Jeg kunne mærke forskel fra dag 1 - der kommer langt flere henvendelser, og jeg kan kun ærgre mig over, at jeg var lidt længe om den beslutning. Jeg er glad for at have fundet et bureau, der tager sig af det hele og leverer rådgivning i øjenhøjde. Kort sagt sikrer de, at jeg får mange nye kunder for færrest mulige penge.
Morten Jensen
Indehaver, Centrum Gulve