OKOK
70 302 402

SEO - Kom to
skridt foran

Vi hjælper dig til tops på søgemaskinerne

Kom til tops i søgeresultaterne og vind kampen om kundernes opmærksomhed

Vores team af specialister har en enestående viden om, hvordan du kommer til at ligge øverst i søgeresultaterne. Få en uforpligtende snak om, hvordan du øger din omsætning med SEO

Skriv venligst dit navn
Skriv venligst dit telefonnummer
Skriv venligst din e-mailadresse

Dine oplysning videregives ikke til tredjepart.

Hvorfor er Online-Results et af markedets bedste SEO bureauer?

SEO, som er en forkortelse for Search Engine Optimisation - på dansk søgemaskineoptimering - handler om viden. Viden om hvilke aspekter, der påvirker din hjemmesides placering på Google. Online-Results har enestående indsigt i hvilke aspekter, der er de væsentligste.

Ros fra vores kunder

Vi gør vores yderste for at forstå vores samarbejdspartnere. Vi sammensætter løsninger med udgangspunkt i vores samarbejdspartneres strategi og deres budget. Vi sætter alt ind på at gøre vores kunders investering så rentabel som overhovedet muligt.

Carsten Stenkilde

Ejer

TV Polering

Burde have 10 stjerner

Jeg har kunnet mærke en ændring hver dag, siden jeg valgte Online-Results. Det, jeg før fik af henvendelser pr. måned, er jeg nu oppe på pr. dag. Og de er endda billigere, end det firma, jeg brugte før.

Ismail Basoda

Direktør

Kildevand Aps

Hjemmeside, SEO og Google Adwords

Vi bruger Online-Results til at stå for vores hjemmeside, SEO og Google Adwords. Vi får ugentligt en hel del henvendelser via deres arbejde. Vi er tilfredse og sætter pris på samarbejdet.

Jette Andersen

It Ansvarlig

DBS LYS A/S

Kommunikationen i top

Vi har en oplevelse af, at de interesserer sig for vores forretning og hjælper os med at tilpasse løsningen, så vi får mest ud af vores aftale.

John Hansen

Ejer

Flytte- og Vognmandsforretningen
John Hansen

Service ud over alle grænser

Vi har fået og oplevet en service ud over alle grænser, så vi kan herfra kun give firmaet de absolut bedste anbefalinger.

Jacob Madsen

Ejer

Nordjysk Anlæg

Absolut fremragende firma

Vi er i en branche hvor der er hård konkurrence om kunderne. Så med de resultater Online-Results har kunne lave med vores hjemmeside og ikke mindst de gode seo resultater fortjener de 5 stjerner

Thomas Wetche

Direktør

Begravelsesforretningen Vahl & Wetche ApS

Top professionel rådgivning

Jeg har med stor tilfredshed brugt Online-Results til både SEO, Adwords og hjemmeside. De yder altid en meget kompetent og professionel rådgivning, hvilket har skabt markante resultater for mig.

Tobias Nielsen

Salgschef

Skilte i Centrum

Solid kunderådgivning

Solid kunderådgivning, hvor klarhed og gennemsigtighed er keywords. Professionelle mennesker, der kan forklare det, der kan virke som sort snak, i et sprog, der kan forstås.

Hvorfor SEO hos Online-Results?

Vi gør det på den rigtige måde

Online-Results er dedikeret til SEO på den helt rigtige måde (såkaldt White Hat). Det betyder, at Online-Results arbejder med optimering på en forsvarlig måde, så vores kunder ikke pludselig bandlyses af Google, med dertil katastrofale følger. Dels går Online-Results til opgaven som din SEO partner med størst mulig ansvarlighed, dels gør vi vores yderste for, at du får det størst mulige afkast på din investering i søgemaskinerne.

Kvalitetssikret & struktureret tilgang

På baggrund af mange års erfaring med at skaffe kunder topplaceringer på søgemaskiner, har Online-Results team af SEO specialister udarbejdet en lang liste af områder, der skal tjekkes og rettes til for at opnå topresultater. For at sikre, at alle vores kunder får et ensartet og kvalitetssikret produkt, kvitterer den enkelte SEO specialist for at samtlige punkter er gennemgået og rettet til. Dermed sikres det, at alle kunder får mest muligt for pengene.

Lækre tekster til din hjemmeside

Godt indhold på din hjemmeside er afgørende for at opnå gode placeringer. Vi har samlet nogle af Danmarks bedste tekstforfattere med speciale i at skrive til nettet. Når vi løser en opgave, er det dygtige og kompetente tekstforfattere, der skriver teksterne til din hjemmeside.

Er din side kodet rigtigt?

At din side er kodet rigtigt, er alfa og omega for at opnå topplaceringer. Online-Results har et af markedets bedste teams af programmører med søgemaskineoptimering som speciale. Vores programmører gennemgår din side og retter den til, i det omfang det er muligt og skønnes nødvendigt, for at skaffe dig topplaceringer.

Bliv fundet på de rigtige ord

Søgemaskineoptimering er oftest en yderst rentabel investering for virksomheder. Rentabiliteten eller afkastet af investeringen bliver ofte mangedoblet ved at finde de rigtige ord. Online-Results har kompetencerne til og erfaringen med at finde de helt rigtige søgeord til vores kunder, og som en del af din SEO løsning hjælper vi også gerne dig med at finde de helt rigtige søgeord.

Analyse af din hjemmesides struktur

Vores hold af specialister gennemgår din hjemmesides struktur og navigation for at sikre, at de sider som skal kunne findes, også bliver fundet af søgemaskinerne.

Et af markedets mest videnstunge SEO hold

Online-Results har samlet et stærkt hold bestående af en lang række af de mest erfarne og succesfulde online specialister i danmark. Kort sagt har vi samlet dem, der ved, hvordan man kommer til tops på Google.

SEO skal være en god investering

Vi har stor respekt for vores kunders forretning og ved, at SEO skal give et godt afkast for vores kunder. Vi gør derfor altid vores yderste for at sikre, at SEO bliver en god investering for vores kunder. Kontakt os for at høre mere om, hvorfor søgemaskineoptimering er en god investering.

Kontakt os

Det handler om større indsigt end konkurrenterne

SEO foregår aldrig i et lukket rum - det er en konkurrence mellem alle de virksomheder, der er i din branche. Online-Results arbejder konstant på at finde konkurrencefordele for vores kunder uden at overtræde Googles retningslinjer for webmastere.

Hvorfor er Online-Results billigere end de fleste konkurrenter?

Online-Results er dedikeret til best practice online markedsføring. Vi gør en dyd ud af at forstå, hvad der skal til, for at vores kunder får succes. Vi har gennem holdets meget store erfaring med søgemaskiner forsøgt at ramme det perfekte punkt, hvor rentabiliteten er størst målt i forhold til arbejdsindsats.

Online-Results overvåger dine placeringer

Din konsulent følger løbende udviklingen i dine organiske placeringer, da vi ved, at det kan være katastrofalt, hvis en virksomheds trafik pludselig falder drastisk. Vi overvåger dine placeringer, så vi kan udnytte positive tendenser og øjeblikkeligt reagere ved en negativ udvikling.

Over 200 faktorer

Ifølge Google selv er der over 200 faktorer, som påvirker en sides placering på Google. Ifølge Search Engine Land drejer de sig nærmere om 200 kategorier og op til 10.000 elementer. Vi ved, hvilke faktorer der er de væsentligste.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af eksperter i markedsføring på internettet. Vi sætter en ære i at holde fokus på vore kunders behov. Vores unikke viden sikrer jeres virksomhed succes online.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

 +45 70 302 402

Er det nok blot at ligge i toppen?

Succesfuld, og dermed også rentabel SEO, handler ikke bare om at ligge i toppen på søgemaskinerne. Det handler også om at være det resultat, der får flest klik. Derfor er det vigtigt, at sidens title tag og meta beskrivelse er optimeret både i forhold til at få de højest mulige placeringer, men også i forhold til at invitere potentielle kunder til at klikke på dem. Online-Results superdygtige tekstforfattere skriver de såkaldte snippet tekster, så den højest mulige klikrate opnås (CTR).

Offsite SEO

Et af de væsentlige parametre for at Google kan forstå indholdet på din hjemmeside og relevansen af dette, er at se hvorledes og i hvilke sammenhænge, din virksomhed omtales på nettet. Når Online-Results arbejder med optimering, arbejder vi også på, at der offsite skabes et tydeligt omrids af hvad jeres virksomhed står for, hvilke kompetencer den har samt et stærkt omdømme for virksomheden.

Vi tjekker for duplicate content

Hvis indholdet på din side går igen flere forskellige steder, kan det skabe meget alvorlige problemer i forhold til at få din side til tops. Det kaldes duplicate content - identisk indhold. Disse problemer kan være på selve siden, men det kan også bestå i, at dine tekster er kopieret andre steder på nettet. Online-Results tjekker din side onsite såvel som offsite, og hvis der er problemer med duplicate content, finder vi en løsning.

Offsite optimering stopper aldrig – det gør vi heller ikke

Det er meget vigtigt, at der vedvarende arbejdes med offsite SEO. Derfor arbejder Online-Results også kontinuerligt på at styrke din virksomheds omdømme på nettet.

Store brands og små nystartede virksomheder – altid løsninger tilpasset dit budget!

Vi sammensætter den helt rigtige løsning til dig - uanset om du repræsenterer en af landets største virksomheder eller driver en mindre virksomhed. Kort sagt har vi en løsning, som passer til netop din virksomhed, din strategi og dit budget – kontakt os i dag på telefon70 302 402.

Billig, konkurrencedygtig SEO

Langt over 200 faktorer er afgørende for dine placeringer på Google. En af årsagerne til Online-Results store succes består af, at vores dygtige team af specialister har en enestående indsigt i, hvilke faktorer det bedst kan betale sig at optimere på, så vores indsats bliver så rentabel som muligt for vores kunder. Med andre ord handler SEO i den grad om at skabe den perfekte balance mellem arbejdsindsats og udbytte. Vi kan derfor tilbyde resultatskabende SEO til priser, hvor alle kan være med.

SEO
ABONNEMENT

Vi ser søgeoptimering som on-going business. Dette skyldes bl.a., at SEO altid handler om at stå bedre end konkurrenterne – og da det er meget sandsynligt, at de fleste af disse også arbejder proaktivt med SEO, er det nødvendigt kontinuerligt at arbejde med online optimering for at vinde terræn. Derfor mener vi, at det er mest fair at tilbyde SEO som en abonnementsydelse.

ATTRAKTIV BETALINGSMODEL

Hos Online-Results tilbyder vi vores kunder at betale for vores SEO ydelser i månedlige rater. Dermed er forholdene optimale i forhold til, at dine omkostninger følger afkastet af din investering.

Hvorfor vælge

Online-Results A/S er certificeret Google Partner

Online-Results A/S er certificeret Bing Partner

Online-Results A/S har den højest mulige kreditvurdering hos Bisnode (AAA)

Online-Results A/S er medlem af Foreningen for Dansk Internet Handel

Online-Results A/S støtter Knæk Cancer

Online-Results A/S er partner til Årets Håndværker™ 2018

Online-Results A/S er medlem af Dansk Industri

Vi har løsninger, som passer til enhver virksomhed

Online-Results tilbyder resultatorienterede SEO pakker, som passer perfekt til langt de fleste virksomheder. Vi har også mulighed for at skræddersy løsninger, så de matcher enhver virksomheds behov for arbejdsindsats, garantier, indsigt, læring m.m. Kontakt os i dag, og få et stærkt tilbud på en løsning til din virksomhed.

Rapportering & evaluering

Online-Results anerkender, at behovet for rapportering om vores SEO arbejde er individuelt. Derfor kan vi tilpasse samarbejdet, så du modtager netop den form for rapportering, du ønsker. Udgangspunktet for alle vores samarbejdsmodeller er en rapport, der beskriver placeringerne på dine nøgleord ved samarbejdets start, og som efterfølgende månedligt fortæller, hvor dine nøgleord nu er placeret. Derudover sætter vi Google Analytics op med målsporing , Google Search Console m.m., så der skabes det bedst tænkelige udgangspunkt for at evaluere samarbejdet og værdien af dette.

International optimering

Online-Results har hjulpet en lang række danske eksportvirksomheder med at blive synlige i udlandet. Vi har bl.a. hjulpet en lang række virksomheder med at blive synlige i Norge, Sverige og Tyskland, og vi har gode erfaringer med at få kunder til tops i USA, England, Spanien, Schweiz og Østrig. Vores stærke forståelse for hvad der skal til for at komme til tops på søgemaskinerne, giver os de rigtige forudsætninger til at hjælpe dig til tops, også uden for Danmark. Kontakt os for et stærkt tilbud på international SEO.

SEO på Google, Bing m.fl.

Da Google er den suverænt mest benyttede søgemaskine i Danmark, er det primært den søgemaskine, vi optimerer i forhold til, når vi laver SEO hos Online-Results. Men der er en lang række faktorer, som er ens i forhold til de andre søgemaskiner i Danmark. En side, som er optimeret og ligger godt på Google, vil ofte også have pæne resultater på andre søgemaskiner som fx Bing.

Vi er klar til at svare på dine spørgsmål

Ønsker du at høre mere om, hvordan Online-Results arbejder med organisk søgemaskineoptimering, eller ønsker du et konkret tilbud, sidder vi klar til at hjælpe - ring til os for en god pris på SEO, eller få svar på dine spørgsmål på telefon 70 302 402.

Hvad er usability, og hvorfor er det vigtigt?

God usability er en nødvendighed, for hvis din hjemmeside ikke er nem at bruge, mister du potentielle kunder og omsætning.

Er det enkelt at navigere på din hjemmeside? Er det nemt at se, hvad din virksomhed laver, og hvilke produkter eller services du tilbyder? Kan brugerne finde den information de søger, eller de produkter de gerne vil købe? Hvis ikke, forlader brugerne ganske enkelt siden. Der er rigeligt med andre hjemmesider, og du har kun ganske kort tid til at overbevise brugerne om, at de kan finde det, de søger, hos dig. Det sikrer du med god usability.

Hvordan hænger usability og søgemaskineoptimering sammen?

Umiddelbart er SEO og usability to vidt forskellige ting. Søgemaskineoptimering handler om at tiltrække brugerne til din side ved at sikre, at den dukker ved relevante søgninger, mens usability handler om brugernes adfærd på din side - med det primære formål at øge konverteringsraten. Men begge dele skal være i orden, hvis din side skal have succes. Med god søgemaskineoptimering og dårlig brugervenlighed får du masser af trafik, men kun få kunder. Og dårlig eller ingen optimering begrænser trafikken til siden - og så er det sådan set ligegyldigt, hvor god brugervenligheden er.

Igennem årene har Online-Results opbygget en omfattende erfaring med og viden om best practise for usability. God usability gennemsyrer de hjemmesider, vi bygger, og vi kommer også gerne med forslag til optimering af brugervenligheden på din eksisterende side.

W3C – kodemæssige udfordringer

Hos Online-Results benytter vi W3C Markup Validator Service til at kvalitetssikre hjemmesider i henhold til W3Cs anbefalede standarder.

W3C (World Wide Web Consortium) er en international sammenslutning, som udarbejder standarder til World Wide Web. Søgemaskinerne har et tæt samarbejde med W3C. For at give Google de bedste forudsætninger for at crawle din hjemmeside, er det et godt princip at sikre, at hjemmesiden er kodet korrekt og følger de anbefalede standarder.

Vi tror på vigtigheden af at gøre tingene rigtigt. Du får derfor altid en 100 % korrekt kodet side, hvis du bestiller en hjemmeside hos Online-Results. Når vi arbejder med SEO, tjekker vi også om alle websites lever op til webstandarden W3C.

Du kan selv tjekke, om din side lever op til W3C standarden her: https://validator.w3.org/

Hvad betyder SEO?

Du er formentlig stødt på betegnelsen SEO, og du har sikkert også hørt, at det vigtigt at have en SEO strategi, hvis man vil have succes online. Men hvad betyder SEO egentlig?

SEO er en forkortelse for search engine optimization (søgemaskineoptimering). Det er betegnelsen for den proces, hvor man foretager ændringer i sin hjemmesides design og indhold for at hjælpe den til at blive vist i søgemaskinerne. Ved at optimere din hjemmeside i forhold til SEO, kan du med andre ord øge din sides synlighed i de organiske (ikke betalte) resultater på eksempelvis Google.

Her er en meget kort skitsering: søgemaskiner som Google og Bing scanner din side og leder i design og indhold efter elementer, der kan hjælpe dem til at fastslå, hvilket indhold, der er på siden, og hvor brugervenlig siden er. Denne proces kalder vi crawling.

Når du har SEO optimeret din side, bliver det langt nemmere for søgemaskinerne at forstå og indeksere dit indhold. Jo bedre din side ser ud, desto mere sandsynligt er det altså, at din hjemmeside bliver vist, når folk søger på ord, der er relevante for din vare eller den service, du tilbyder.

Er SEO altid en god ide?

Det er ikke altid, at søgemaskineoptimering kan betale sig. Det vigtigste er som altid, når man arbejder med markedsføring, at man bevarer sin gode forretningssans. I sidste ende skal investeringen give et afkast – og optimalt et større afkast, end hvis pengene var investeret i en anden form for markedsføring. Vi har herunder nævnt et par eksempler, hvor man bør være påpasselig.

Eksempel A Keywords med lav volumen

Man kan ikke som udgangspunkt sige, at keywords med lav volumen er en dårlig ide at lave SEO på. Men det er simpel matematik, at er der tale om søgeord med få søgninger, skal man være påpasselig, hvis gennemsnitsordren er lav.

Eksempel B Konkurrencen er for hård

En lang række brancher har i dag afsat meget store budgetter til SEO. Det giver ikke megen mening at forsøge at komme på side 1 med et budget på 2000 kr. pr. måned, hvis konkurrenterne bruger 20.000 kr. På sigt vil man altid tabe den kamp. Sats i stedet på at få kortlagt de områder og søgeord, som konkurrenterne måske har overset, så du kan koncentrere dig om dem.

Eksempel C Katastrofal hjemmeside

Nogle hjemmesider er så fyldt med fejl, at det ganske enkelt ikke er muligt at SEO optimere siden tilstrækkeligt. Der er mange tekniske aspekter, der spiller en rolle, når det kommer til SEO, såsom page speed, mobilvenlighed og gennemsnitlig besøgstid. Herudover er der en række elementer, man skal have adgang til at ændre, såsom title tag, alt tags og lignende. Hvis der er for mange aspekter på siden, der ikke virker, bør man i stedet overveje at få lavet en helt ny hjemmeside.

Eksempel D Har du helt nye produkter, som markedet endnu ikke efterspørger?

SEO virker kun, hvis man ved, at produktet findes. Har du opfundet en ny tjeneste eller et nyt produkt, som endnu ikke efterspørges? Så skal du starte et andet sted i markedsføringskanalen.

Eksempel E Kortsigtet investeringshorisont

Hvis du har en lille pose penge og den skal forrentes for at kunne investere mere – så er SEO en dårlig ide. Det tager ofte flere måneder, fra SEO arbejdet er lavet, til din investering giver et afkast, og der er dermed en længere tilbagebetalingshorisont.

Hvis du er i tvivl

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt SEO vil være en rentabel løsning for din virksomhed, kan en Google Ads kampagne (tidligere kaldet Google Adwords) være et godt sted at starte. Som tommelfingerregel kan man nemlig gennem Google Ads kampagnernes søgeord og deres konverteringsevne få en fornemmelse af, hvor rentabelt SEO er.

AccuRanker

Hos Online-Results benytter vi AccuRanker til at dokumentere udviklingen i dine SEO resultater. En gang om måneden modtager du en rapport, som viser udviklingen i dine søgeords placeringer siden samarbejdets opstart. Men ønsker du en anden form for rapportering af dine søgeords udvikling, kan vi naturligvis skræddersy rapporten til dine behov og ønsker.

Findes der objektive placeringer på Google?

Det korte svar er nej. I dag er resultaterne individuelle og handler om, hvilken enhed du søger fra, hvor du er placeret, når du søger, hvad du tidligere har søgt efter - og listen fortsætter.

Med AccuRanker har vi mulighed for at give dig indsigt i, hvordan din virksomhed er placeret på Google, når dine kunder søger fra en mobiltelefon eller fra desktop, samt hvordan det ser ud, når dine kunder er placeret i Stockholm eller København, Odense eller Aalborg.

Hurtige og præcise resultater

AccuRanker er et stærkt værktøj, fordi det efter vores mening er det program, der giver de mest præcise resultater, og fordi vi via Accuranker kan lave en søgning og øjeblikkelig få svar på, hvordan et søgeord ligger placeret.

Sidst, men ikke mindst, er AccuRanker dansk udviklet software - og det støtter vi jo gerne.

StoryBase

Online-Results benytter StoryBase som et vigtigt redskab i vores arbejde med søgemaskineoptimering for vores kunder.

StoryBase er dansk udviklet software, som giver adgang til en gigantisk database over søgeord, søgefraser og typisk stillede spørgsmål, relationerne imellem spørgsmål, søgeord og fraser, målgruppedata m.m.

Storybase har 4 vigtige funktioner hos Online-Results:

Identifikation af søgeord og søgefraser

Når man arbejder med SEO er det helt afgørende, at man udvælger de søgeord, der vil gøre den største forskel for virksomheden. Vi benytter StoryBase som et af vores redskaber i arbejdet med søgeordsanalyser, når vi identificerer relevante søgeord og søgefraser for dig.

Long tail strategier

Når vi arbejder med SEO, udvælger vi i samarbejde med dig en række væsentlige søgeord for din virksomhed. Men ofte kan vi skaffe endnu mere trafik til din side ved at indtænke en long tail strategi samtidig. Long tail søgefraser er fraser, der er mere specifikke og længere end mere almindeligt anvendte søgeord. Disse fraser får mindre trafik, men har ofte en højere konverteringsværdi, da de netop er mere specifikke. I arbejdet med long tail strategien er StoryBase et af de redskaber, vi benytter til at finde søgefraser.

For eksempel er der 720 månedlige søgninger på ’økologisk kød’. Storybase fortæller os, at der ofte også søges på ’økologisk kød online’, ’økologisk kød Sjælland’, ’økologisk kød til døren Jylland’. Ved at indarbejde ordene ’online’, ’Jylland’ og Sjælland’ samt ’til døren’ i vores arbejde med tekst, tags m.v. vil vi ofte kunne fange disse søgninger samtidig. På den måde sikrer vi, at vores kunder får mest mulig værdi af vores SEO arbejde.

LSI keywords

Google bliver bedre og bedre til at forstå emner og sammenhænge. For at vurdere hvor centralt indholdet er i forhold til de søgeord, der arbejdes med, kigger Google derfor også efter forskellige signaler for, hvor godt teksten når rundt om et emne. Systemet, Google benytter sig af, kaldes LIS (Latent Semantic Indexing). Kort fortalt er det baseret på brugernes søgemønstre og adfærd, og hvordan brugen af et søgeord er relateret til brugen af andre søgninger. Ved at arbejde med LSI keywords styrker man både long tail strategien, men bidrager altså også til bedre placeringer. Her benytter vi StoryBase til at finde de emner, der er relateret til et givent søgeord.

Vi svarer, når der bliver spurgt!

Der er en klart stigende tendens til, at brugerne stiller spørgsmål til Google, fx "Hvilken mountainbike til begynder?", "Hvor skal man bo i Firenze" etc. Ofte er disse søgninger relateret til et specifikt søgemønster som køb af mountainbike eller køb af rejse til Firenze. Google forstår disse spørgsmål og forsøger at finde det bedste svar. StoryBase giver os indblik i, hvilke spørgsmål der stilles i relation til dine søgeord, og ved at sikre, at der bliver svaret på disse spørgsmål, kan vi hjælpe din virksomhed til bedre placeringer og mere trafik.

Hastighed og SEO

Er din side langsom, påvirker det dine placeringer på Google. Google har meldt klart ud, at hastigheden på dit website er et af de områder, der indgår i deres algoritme. Google annoncerede i januar 2018, at de i juli samme år ville implementere den såkaldte "speed update".

Online-Results oplevelse er også, at hastighedsoptimering er en af de faktorer, der typisk giver hurtige resultater i form af bedre placeringer.

Du kan teste din hjemmesides hastighed med Googles eget redskab her: https://testmysite.withgoogle.com/intl/da-dk

Hastigheden påvirker konverteringsraten

Udover at der en klar sammenhæng mellem dine placeringer på Google og din sides loadtid, påvirker det også værdien af trafikken. Kort sagt giver en hurtig hjemmeside større sandsynlighed for, at dine besøgende bliver på din side og ender som kunder. Dermed øger hastigheden værdien af din trafik og din SEO.

Bare 1 sekunds forsinkelse på loadtid betyder

8,3 %

stigning i bounce rate

3,5 %

fald i konverteringsrate

2,1 %

fald i mængden af varer i indkøbskurven

9,4 %

fald i sidevisninger

Vi er specialister i hastighedsoptimering

Hos Online-Results har vi i flere år arbejdet målrettet på at blive blandt de bedste til hastighedsoptimering, og vi bygger i dag nogle af markedets absolut hurtigste hjemmesider. Selvom du ikke har en hjemmeside hos Online-Results, tilbyder vi også vores unikke kompetencer og knowhow inden for hastighedsoptimering til vores SEO kunder.

Din hjemmesides page speed har aldrig haft større betydning for dine placeringer på Google - du er meget velkommen til at kontakte os på telefon 70 302 402 for ganske uforpligtigende for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig.

SEO og usability går hånd i hånd

Google’s primære formål er at skabe en god oplevelse for deres brugere, og det er afgørende at holde sig dette for øje.Google holder af mange gode grunde deres algoritme skjult, men de skriver meget eksplicit, at usability er en del af algoritmen.

"Another team in our group is responsible for evaluating how well we're doing. This is done in many different ways, but the goal is always the same: improve the user experience. This is not the main goal, it is the only goal"
Kilde: googleblog.blogspot.com

En lang række korrelationsstudier bekræfter denne sammenhæng:

Bounce Rate og placeringer på Google

Bounce Rate er den andel af besøgende, der lander på en side og forlader den uden at klikke sig videre. Dermed er Bounce Rate en vigtig faktor for at forstå, om brugerne finder siden relevant for det, de søger efter.

Også på dette område viser en lang række korrelationsstudier en klar sammenhæng mellem en sides Bounce rate og placeringer på Google. Se fx denne artikel fra moz.com

Når man kigger på Bounce Rate, skal man dog huske på, at i de tilfælde, hvor de besøgende finder præcis det, de leder efter, har de ikke behov for at klikke sig videre – tænk fx på et opslag i Wikipedia. Derfor giver det ikke mening udelukkende at kigge på Bounce Rate, og der er dermed heller ingen grund til at tro, at Google kun fortolker usability som en lav Bounce Rate. Man bør også kigge på en faktor som den gennemsnitlige besøgstid.

Gennemsnitlig besøgstid

Den gennemsnitlige besøgstid på siden er en anden metode til at måle, hvor interessant den pågældende side er for den besøgende. Igen viser korrelationsstudier en klar sammenhæng mellem den gennemsnitlige besøgstid og rangering på Google.

Opsummerende siger Google selv, at analyser viser, at det er væsentligt at arbejde med brugervenlighed, hvis man ønsker topplaceringer på Google.

Hos Online-Results tror vi på, at dette aspekts betydning for gode SEO resultater bliver stadigt vigtigere. Vi har siden virksomhedens start i 2010 arbejdet målrettet på at blive blandt de bedste til konverteringsoptimering og web-usability. Vores utrættelige insisteren på, at besøgende skal blive til kunder, kommer således i flerfold vores mange SEO kunder til gode nu.

Kontakt os uforpligtende og hør mere om konverterende hjemmesider på telefon 70 302 402.

HTTPS - bedre placeringer på Google og tryghed for dine kunder

Google har længe lagt mere og mere vægt på HTTPS som en af de faktorer, der påvirker hjemmesiders placering på Google:

"I would love to make HTTPS a part of the ranking algorithm"
Matt Cutts, Head of Search Spam Google, marts 2014

Og allerede i 2015 kunne Searchmetrics påvise en klar sammenhæng mellem HTTPS og side 1 placeringer. I starten af 2017 kom udmeldingen så fra Google om, at hjemmesider, der ikke benytter en HTTPS løsning, vil blive markeret som ’ikke sikker’ i søgeresultaterne.

Det har således potentielt store konsekvenser for din forretning, hvis du ikke benytter HTTPS, da du risikerer både ringere placeringer samt at kunderne vælger en konkurrent med en sikker løsning.

Hvad er HTTPS, og hvorfor er det vigtigt?

En hjemmeside kan benytte en HTTP eller en HTTPS løsning. HTTP og HTTPS er såkaldte protokoller - et sæt regler, der definerer, hvordan der udveksles data mellem serveren og din hjemmeside. HTTPS løsningen krypterer de data, der udveksles mellem serveren og din hjemmeside. Dermed forhindres hackere i at få adgang til de data, der kommer fra webserveren til brugeren af din side. HTTPS forhindrer derfor de såkaldte ’man in the middle’ angreb.

5 gode grunde til at benytte HTTPS:

  • Du undgår at miste trafik til hjemmesiden på grund af Googles markering af, at den ikke er sikker
  • Du sender et seriøst signal til dine kunder om, at du tager deres sikkerhed alvorligt
  • Du undgår at miste værdifulde placeringer på søgemaskinerne til de konkurrenter, som allerede har skiftet til HTTPS
  • Du opnår potentielt bedre placeringer på søgemaskinerne ved at følge HTTPS standarden
  • Google kommer sjældent med udtalelser om forhold, der styrker placeringer - når de gør, gør man klogt i at lytte.

På baggrund af ovenstående anbefaler vi altid vores kunder at vælge en HTTPS løsning, og vi står selvfølgelig klar til at hjælpe dig med at overgå fra HTTP til HTTPS. Alle hjemmesider bygget af Online-Results benytter naturligvis også HTTPS som standard.

SEO og software

Hos Online-Results benytter vi os af en lang række programmer for sikre vores kunder den bedst tænkelige kvalitet i vores SEO arbejde. I vores optik er brugen af den rigtige software et afgørende element for at kunne levere enestående resultater på Google.

Vi benytter os af følgende licensbaseret software i vores SEO arbejde:

  • AccuRanker
  • Ahrefs
  • Adobe
  • BrowserStack
  • Copyscape
  • Link Assistant
  • Majestic
  • Microsoft
  • MOZ
  • Raven Tools
  • Screaming Frog
  • SEMrush
  • StoryBase
  • WebSite Auditor

Vi benytter os også af en del gratis software:

  • Bing Webmaster Tools
  • Google Analytics
  • Google Data Studio
  • Google Trends
  • Google KeyWord Planner
  • Google Mobile-Friendly Test
  • Google PageSpeed Insights
  • Google Search Console
  • Google Search Location Changer
  • Google Suggest
  • Google Tag Manager
  • Google Trends
  • IIS Search Engine Optimization Toolkit
  • Kombinator
  • Pingdom
  • Redirect Path
  • UberSuggest
  • W3C Markup Validation Service

Endeligt bruger vi en række programmer og systemer, vi selv har udviklet.

Hvad er prisen for SEO?

Online-Results dygtige hold af specialister har en uovertruffen indsigt i, hvilke faktorer, det bedst kan betale sig at optimere på netop din hjemmeside for at opnå så rentabelt et udbytte som muligt. Dermed kan vi tilbyde SEO med stærke resultater, til priser hvor alle kan være med. Ring til os på telefon 70 302 402 for at høre mere om prisen på en skræddersyet SEO løsning.

Kontakt os

Prisen på din SEO løsning afhænger af en række faktorer:

Søgeordenes sværhedsgrad

Prisen for den enkelte SEO løsning afhænger bl.a. af de valgte søgeords sværhedsgrad - altså konkurrencen inden for den enkelte branche. Når man vælger sine søgeord, er det værd at bruge tid og kræfter på at undersøge, hvorvidt man med en relativt lille investering kan opnå stort udbytte. Det kan for eksempel være at såkaldte long tail søgeord - længere og mere specifikke søgefraser - kan give et gunstigt afkast for en forholdsvis lille, og dermed billig, arbejdsindsats. Brugere, der søger på long tail fraser er generelt længere i købsprocessen og tættere på at konvertere. Long tail søgeord kan således være langt mere værdifulde at ligge placeret på end bredere søgeord, som måske er dem, man umiddelbart kan være fristet til at vælge. Online-Results står naturligvis klar til at hjælpe dig vælge de rette og mest rentable søgeord.

Ønsker du af hensyn til for eksempel branding eller signalværdi til dine konkurrenter at være synlig på bredere søgeord inden for din branche, vil det kræve en større arbejdsindsats at opnå resultater på disse - og dermed bliver din SEO løsning heller ikke den billigste.

Søgeordenes placering

Målsætningen for søgeordenes placering i din SEO løsning spiller ligeledes ind på prisen. Ønsker du topplaceringer på samtlige søgeord, kræver det igen en større arbejdsindsats, end hvis du ønsker at øge din nuværende synlighed ved ’blot’ at figurere på side 1 i søgeresultaterne.

Dit behov for sparring, rapportering m.m

Har du et stort behov for sparring og uddybende rapportering, spiller dette naturligvis også ind på prisen for løsningen. Ligeledes kan der være specifikke tekniske forhold på din hjemmeside, der kan forhindre gode SEO resultater, hvis ikke de løses. De tekniske forhold varierer uendeligt fra hjemmeside til hjemmeside og kan kræve en relativt stor arbejdsindsats at løse - enten for Online-Results eller din hjemmesideudbyder, og dette kan selvfølgelig også have betydning for den samlede pris.

Kontakt os for en pris på din SEO løsning

Ring til os på telefon 70 302 402, og lad os finde frem til dine specifikke behov og ønsker for din søgemaskineoptimering - så sammensætter vi en løsning og en pris, der matcher.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af eksperter i markedsføring på internettet. Vi sætter en ære i at holde fokus på vore kunders behov. Vores unikke viden sikrer jeres virksomhed succes online.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

 +45 70 302 402

Søgemaskineoptimering – en god investering

Søgemaskineoptimering - også kaldet SEO - er ofte en af de mest rentable investeringer, man som virksomhed kan gøre (Kilde: Forbes 2014).

Vi har her på siden samlet en lang række af de gode grunde, der er til at investere i søgemaskineoptimering, men samtidigt har vi forsøgt at give en så indgående forståelse som muligt i, hvad det er for en investering, man foretager, når man investerer i søgemaskineoptimering.

Foretrækker du en mundtlig gennemgang, kan vi på det varmeste anbefale at kontakte en af vores rådgivere for en opsummering af de fordele, ulemper og forskellige aspekter, der er ved søgemaskineoptimering. Du træffer vores rådgivere på telefon70 302 402.

Synlig når potentielle kunder søger efter netop dine ydelser eller produkter

Søgemaskineoptimering er en af de bedste markedsføringsmetoder, der findes til at skaffe kunder. Det er et grundlæggende forhold, at søger man på fx ”advokat Århus”, så er det fordi man leder efter en lokal advokat i området i og omkring Århus, søger man på ”robotstøvsuger”, er det fordi man leder efter en robotstøvsuger. Der findes ikke noget andet medie, hvor du er så tæt på potentielle kunder.

Søgemaskineoptimering handler om at sørge for, at potentielle kunder havner på netop DIN hjemmeside, når de søger efter produkter og kompetencer, som DIN virksomhed tilbyder.

Trafikken er på side 1

Søgemaskineoptimering handler om at få dine søgeord på side 1. I gennemsnit klikker 71,33 % af brugerne på et resultat på side 1, mens 5,59 % finder et resultat på side 2-3. Lykkes det for din virksomhed at komme på side 1 på kernekompetencerne eller dine produkter, vil du vinde anseelige markedsandele.

75 % finder resultatet i top 5

Hele 75 % finder deres resultat blandt de første 5 søgeresultater.
Lykkes det gennem søgemaskineoptimering at løfte placeringerne på specifikke nøgleord, vil et løft på blot en enkelt placering ofte kunne ses direkte i ordrebogen, og dermed også på bundlinjen i din virksomhed.

 

1. søgeresultats CTR

35,35%

2. søgeresultats CTR

17,25%

3. søgeresultats CTR

10,71%

4. søgeresultats CTR

7,17%

5. søgeresultats CTR

5,09%

 

Søgemaskineoptimering – det er her trafikken er

Som tommelfingerregel har vi altid sagt, at 2/3 klikker på de naturlige resultater, og at 1/3 klikker på Google Ads kampagnerne. Imidlertid viser større undersøgelser ofte en endnu højere rate til fordel for de organiske resultater. 76 % af de klik, der er på en søgemaskine, er på de organiske resultater, altså dem som man optimerer i forhold til via søgemaskineoptimering (kilde: Moz).

Tilliden er større

86 % af brugerne på nettet svarer, at de har større tillid til de organiske resultater end annoncerne.

Stor konkurrencefordel

Virksomhederne investerer som udgangspunkt 89 % af deres budget i betalte søgninger, og altså kun 11 % i søgemaskineoptimering (kilde: Hubspot).

Skal jeg vælge Google Ads eller Søgemaskineoptimering?

Det korte svar er, at man skal fokusere på Google Ads, hvis det er en god investering og på SEO, hvis det er det, der vil give et godt afkast. Således skal man altså sætte sine penge der, hvor afkastet er størst.

I de fleste tilfælde er det en god investering at være begge steder. De fleste undersøgelser viser, at der ikke er kannibalisme mellem de organiske resultater og annoncerne. Tværtimod tyder de fleste studier på, at der er en positiv synergi i den forstand, at potentielle kunder foretrækker resultater, hvor de kan finde den pågældende virksomhed i toppen på de organiske resultater såvel som i toppen med Google Ads eller Bing Ads.

Langsigtet investering

Det er både en af styrkerne ved søgemaskineoptimering, men også noget, det er vigtigt at være opmærksom på, når man investerer i søgemaskineoptimering. God søgemaskineoptimering tager tid, dermed vil afkastkurven være proportionelt stigende over tid. Således skal søgemaskineoptimering ses som en langsigtet investering. Har man behov for en investering med hurtigt afkast, bør man i stedet købe sig til topplaceringer via kampagner oprettet med Google Ads eller Bing Ads.

Hvor lang tid skal man vente på topresultater?

Som sagt er det mest korrekt at betragte søgemaskineoptimering som en langsigtet investering. Et standard svar vil være 3-6 måneder, men når det er sagt, så har vi også set eksempler på, at sider har topplaceringer efter blot 5-6 dage. Vi har dog også set eksempler på sider, som først for alvor performer efter 24 måneder, og vi har set enkelte eksempler på, at siderne aldrig kommer til at performe tilfredsstillende til trods for, at alle sejl er sat for at få siden til tops og hjælpe vores kundes investering hjem. Derfor er det også mest korrekt at betragte søgemaskineoptimering som en risikobetonet investering. Ønsker man en sikker investering, skal man vælge betalt annoncering i stedet, fx Google Ads.

Ongoing business

Når man investerer i søgemaskineoptimering, er det vigtigt at være opmærksom på, at det er en investering, som aldrig stopper. Søgemaskineoptimering er en uendelig proces. Således vil der hele tiden være konkurrerende virksomheder, som prøver at få dine attraktive placeringer, og derfor vil der hele tiden være behov for at gøre det bedre end dem.

Søgemaskineoptimering er investering i din ejendom

Søgemaskineoptimering er en investering i optimering af noget, som du selv ejer. Din hjemmeside og dit domæne tilhører dig, og når du investerer i SEO, tilhører forbedringerne på din side også dig. Når du investerer i Google Ads eller lignende, sker der derimod ingen værdiforøgelse af din ejendom.

Øger din troværdighed

Når folk finder din virksomhed på side 1, vil de fleste ubevidst tillægge denne virksomhed højere troværdighed. Google fortæller brugerne, at denne virksomhed er vigtig inden for denne branche eller den eller disse produkter – og så må der være noget om det. Gode placeringer vil få din virksomhed til at fremstå mere troværdig og som et stærkere brand. Jo flere søgeord, hvor dine kunder finder dig på side 1, desto mere vil du fremstå som et stærkt brand.

Er søgemaskineoptimering en god ide, når man er BTB virksomhed?

I en stor international undersøgelse svarer 89 % BTB beslutningstagere, at de finder nye leverandører på nettet. Det er en udbredt misforståelse, at der i BTB segmentet er en stærk præference for én leverandør fra starten. 71 % svarer, at de starter søgningen efter en ny leverandør ved at søge på produktet eller ydelsen, og at de søger på nettet. Det er derfor essentielt som virksomhed i BTB markedet at have gode placeringer på såvel brandrelaterede søgninger som på produktniveau.

Ønsker du rådgivning om søgemaskineoptimering?

Overvejer du om søgemaskineoptimering er det rigtige for din virksomhed, så sidder vi klar til at drøfte de muligheder, der findes for netop din virksomhed – ring til os på 70 302 402.

Hvorfor vælge

Online-Results A/S er certificeret Google Partner

Online-Results A/S er certificeret Bing Partner

Online-Results A/S har den højest mulige kreditvurdering hos Bisnode (AAA)

Online-Results A/S er medlem af Foreningen for Dansk Internet Handel

Online-Results A/S støtter Knæk Cancer

Online-Results A/S er partner til Årets Håndværker™ 2018

Online-Results A/S er medlem af Dansk Industri

Mød holdet bag Online-Results A/S

Karsten B.S. Bruun

Head of Sales - East & Partner

+45 41 786 999

Jesper Pedersen

Head of Sales - West

+45 41 786 992

Per Voss Bredsten

Head of Agencies

+45 22 109 900

Kasper Bondo Wessberg

Head of Creative & Partner

+45 25 668 880

Thomas Muus

Online Media Advisor & Partner

+45 41 786 990

Helle Munkø

Online Media Advisor

+45 41 786 997

Sebastian B. Johannesson

Online Media Advisor

+45 22 894 783

Martin Corvinius

COO & Partner

+45 20 433 613

Lars Salmonsen

CEO & Founder

+45 60 180 372

Trine Bloor

Online Media Specialist

+45 22 591 505

Kristian Haugner

Online Media Specialist

+45 22 895 465

Thomas Kruse

Client Relationship Manager

+45 22 720 945

Charlotte Paarup Larsen

Online Media Specialist

+45 22 581 828

Daniel Møllgård

Online Media Specialist

+45 41 786 994

Rasmus Mikkelsen

Head of SEO & Partner

+45 53 651 502

Simon Högström Rønbøl

Front-end Developer & Partner

+45 41 786 993

Frida Svaneberg

Graphic Designer

+45 22 894 265

Michelle Knudsen

Administrative Assistant

+45 22 887 948

Maria-Louise Andersen

PA/Economic assistant

+45 25 154 729