Få nyttige usability tips her

Facebook

En enestående løsning baseret på markedets nyeste og smarteste teknologi

Hvordan udnytter min virksomhed de sociale medier?

Vores stærke hold af specialister i sociale medier kan svare på, hvordan du får flere kunder, styrker dit brand og på, hvordan du bedst kommunikerer med dine kunder.

Flere veje til Facebooks brugere

Der findes et hav af forskellige annonceringsmuligheder på Facebook, ligesom der findes mange forskellige muligheder og strategier for virksomhedsprofiler, apps m.m. Uanset om du er interesseret i at få udarbejdet en professionel Facebook profil til din virksomhed eller dit brand, om du ønsker kampagner, der skal generere flere salg til din webshop eller du ønsker at øge kendskabet til din virksomhed, kan vi hjælpe. Vores erfaring inden for Facebook er stor og vores kundskaber helt i top. Kontakt os uforpligtende for en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med succesfuld annoncering på Facebook.

Et væld af forskellige annonceformater

Der findes utrolig mange spændende annonceformater på Facebook – alt lige fra levende billeder til formater, hvor du kan vise flere produkter på én gang. Kontakt en konsulent hos Online-Results og hør mere om de mange formater og deres muligheder og fordele, afhængigt af det mål din virksomhed har med at være på Facebook. Du kan også tage et kig på vores guide nederst på siden og få et indblik i de mange muligheder Facebook markedsføring giver.

Remarketing på Facebook

Dine Facebook kampagner kan målrettes med budskaber, så de henvender sig til de kunder og potentielle kunder, der tidligere har besøgt din side. Udover at være en effektiv markedsføringskanal, giver denne type kampagner en helt enestående indsigt i dine kunders profil. Som Facebook bureau har vi stor erfaring med opsætning af remarketing kampagner og vi hjælper dig gerne i gang.

Målrettet markedsføring på Facebook

Facebook bruges dagligt af mere end 3,5 mio. danske brugere, der gennemsnitligt anvender mere end 1 time om ugen på mediet. Facebook brugerne opretholder bekendtskaber, forretningsforbindelser og dyrker deres interesser i fællesskaber, hvilket gør det til en uovertruffen markedsføringsplatform med direkte adgang til en særdeles stor og købedygtig målgruppe. Prisen på Facebook annoncering svinger utrolig meget efter hvilken type kampagne du ønsker at køre og hvilken målgruppe du vil ramme – men med vores store erfaring som Facebook marketing bureau kan vi skræddersy dine kampagner, så de skaffer dig de bedst mulige resultater til den billigst mulige investering.


Jeg stoler 100 % på Online-Results. Gennem vores godt 5-årige samarbejde, har de rykket vores forretning gennem en stærk online marketingstrategi. Vi forbedrer konstant vores brand awareness, styrker synligheden på søgemaskiner og øger trafikken til hjemmesiden. Resultatet er gode kundeleads, som vi forvandler til nye faste kunder.

Katja Knudsen
Project Manager, Svea Finans

Klar til ramme din målgruppe på Facebook?

Online-Results er et stærkt hold af specialister i Facebook kampagner og digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside – og sørger for trafikken bliver til kunder.

Ring til os

Send os en mail

Målret dine Facebook annoncer mod netop dit kundesegment og få det bedste afkast

Vores erfarne hold af Facebook specialister sikrer dig omkostningseffektive og intelligente kampagner med et højt afkast. Få en uforpligtende snak om, hvordan du får mest ud af din markedsføring på Facebook.

Ring mig op

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Vi håndterer din Facebook annoncering fra A-Z

Facebook kampagner udarbejdet af Online-Results tager udgangspunkt i din hjemmeside, dit reklamemateriale og dine forretningsmål. Vi sikrer at de rette annonceformater anvendes, og kampagnerne indeholder alt det nødvendige:

Tekstforfatning

Design af annoncemateriale

Opsætning af målgrupper

Remarketing

Rådgivning om segmenteringsmuligheder

Målsporing

Løbende optimering af kampagner m.m.

Vores succes afspejles af din succes – og vi har derfor skarpt fokus på at sikre, at din Facebook annoncering giver det størst mulige afkast. Vil du vide mere om Facebooks mange muligheder, kan du i vores guide nedenfor finde information om de forskellige annonceformater og hvilken type markedsføring, de egner sig til.

Hvorfor Facebook hos Online-Results?

Virksomhedsprofil

Kontakt os uforpligtende og hør mere om, hvordan du med en virksomhedsprofil på Facebook styrker dit brand, fremstår profesionnel og skaffer kunder via de sociale medier.

Annoncering på Instagram

Der findes via Facebooks annonceringsplatform en lang række muligheder for at annoncere på Instagram. Vi har den rette viden og kompetencerne til at hjælpe din virksomhed med at få succes på Instagram. Kontakt os og hør nærmere om annoncering på Instagram på tlf. 70 302 402.

Annoncering på Facebook

Annoncering på Facebook er en af de mest målrettede former for markedsføring. Det enestående ved Facebook er, at man kan målrette kampagnerne via segmentering, fx efter geografi, køn, alder, uddannelse, interesser, civilstand m.m.

Mød os på Instagram

Online-Results A/S er medlem af Dansk Industri

Hvad er forskellen på Boost og annoncering?

Når du som virksomhed opretter et opslag på Facebook, kan du som indikator forvente, at kun ca. 10% af dine følgere normalvis ser opslaget, men ved at booste mod ’personer der synes godt om din side’, kan du med forholdsvis få midler nå dem alle på kort tid.

Derfor er det da også fristende at benytte den let tilgængelige boost knap, når du som virksomhed gerne vil nå ud til flere med et budskab.

Facebook har selvfølgelig også gjort det nemt, men boost-funktionen har primært fokus på at skaffe dig visninger af dit opslag og ikke værdi. Når du booster et opslag, styrer Facebook mod at skaffe dig så mange visninger som overhovedet muligt indenfor det budget, du har afsat.

Med annonceringsfunktionen får du langt flere muligheder for at målrette din markedsføring og ramme dine målgrupper præcist – og med de helt rette budskaber.

Hvornår giver boost af opslag værdi?

Boost kan især være en god løsning, hvis dit budskab skal ud over rampen indenfor en kort tidshorisont – eksempelvis en kursusarrangør, som dagen før kursusets start, har fået et par afbud, hvilket giver ledige pladser på holdet, som arrangøren ønsker udfyldt.

I det tilfælde kan kursusarrangøren med fordel bruge boost, så alle deres følgere ser opslaget. Det sker dog uden at tage hensyn til, hvornår på døgnet, på hvilke enheder eller hvordan følgerne normalt benytter Facebook.

Af netop dén årsag anbefaler vi, at du generelt benytter Facebooks annonceadministrator i stedet, da mulighederne for at tilpasse annoncerne til din målgruppe er langt større.

Annonceadministratoren giver dig også gode muligheder for at få indsigt i statistik for dine kampagner og dermed overblik over effekten af dine annonceringskroner.

Hvordan kommer jeg i gang med annoncering?

Lige så nemt som boost er at bruge, lige så kompliceret kan det være at bruge Facebooks annonceadministrator. Det hele er samlet i Facebook Business Manager, hvor du kan styre flere Facebook og Instagram siders annoncering.

Læs mere om, hvordan du kommer i gang med Facebook Business Manager her.

Ved at bruge Facebooks annonceadministrator opnår du bl.a. mulighed for at:

  • Optimere budskabet mod salg og henvendelser i stedet for visninger
  • Have forskellige variationer af dit budskab
  • Vælge et andet billede end det, der linkes til på siden
  • Flere annonceformater, der matcher dit mål og budskab
  • Tilføje produkter til dine annoncer
  • Remarketing annoncering
  • Mulighed for løbende tilpasninger af både budskab og målgruppe
  • Og meget mere

Ros fra vores kunder

Vi gør vores yderste for at forstå din forretning og dine behov. Vi sammensætter løsninger med udgangspunkt i din strategi og dit budget. Vi sætter alt ind på at gøre din investering så rentabel som overhovedet muligt.


Jeg har kunnet mærke en ændring hver dag, siden jeg valgte Online-Results. Det, jeg før fik af henvendelser pr. måned, er jeg nu oppe på pr. dag. Og de er endda billigere end dem, jeg brugte før

Carsten Stenkilde
Ejer, TV Polering


Der er run på telefonen og hjemmesiden. Så meget, at jeg næsten ikke kan varetage alle henvendelser/opstarte nye forløb. Jeg drukner i henvendelser 🙂

Hanne Flyvholm
Cand.psych. aut, Aalborg Psykologerne


Online-Results er det helt rigtige bureau for os – de er proaktive, let tilgængelige, gode til at lytte og meget servicemindede.

Tue Bjerl Nielsen
Direktør, SmartLearning

Opsætning af Facebook Pixel og remarketing

Som virksomhed bør man benytte sig af remarketing-kampagner, hvor man målretter sine annoncer mod personer, som allerede har besøgt hjemmesiden. Denne målgruppe betragtes generelt set som værende mere interesserede i din virksomhed (og dets produkter) end personer, som aldrig har besøgt hjemmesiden før – og derved ikke vist interesse. Med andre ord, så er dine hjemmeside-besøgende længere ned i købstragten, hvorfor de er en meget attraktiv målgruppe.

Virksomheder, som er aktive på Facebook og Instagram, bør derfor opsætte en Facebook Pixel Code på hjemmesiden. Det skal indsættes som et script, hvorefter der affyres en sporingstracker på hjemmesidens besøgende.

Denne sporing gør, at du kan målrette annoncer på Facebook mod dine hjemmeside-besøgende. Men før du kan målrette annoncerne mod denne målgruppe, skal du oprette den i Facebook Business Administrator under Målgrupper. Her kan du også oprette lookalike-målgrupper – altså personer som Facebook vurderer minder om dine hjemmeside-besøgende. Særligt lookalike-målgruppen er interessant ift. at hverve nye kunder og vinde nye markedsandele.

OBS! Det er ikke muligt at sporingstracke tilbage i tiden. Sporing af dine besøgende går altså først i gang den dag, du får Facebook Pixel Code installeret. Vi anbefaler alle vores kunder at få installeret Facebook Pixel – også selvom du ikke er i gang med markedsføring på Facebook. Pixlen vil indsamle data, der kan bruges fra den dag, du starter din annoncering på Facebook.


Jeg ser det som en fordel i vores bestræbelser på at gøre en daglig forskel for kunderne, at vi er et mindre bureau – ikke for stort, ikke for småt. Det betyder nemlig, at ingen kunder hverken er for små eller for store til at få den nødvendige fokus, der skal til for at skabe succes for dem. Der er tid til at sætte sig grundigt ind i kundens virksomhed og produkter, hvilket gør, at vi altid kan finde den bedste vinkel overfor slutkunden.

Anders
Social & PPC Specialist, Online-results

Ring til os

Send os en mail

Mød os på Instagram

Bliv klogere på brugeradfærd

Annoncetyper på Facebook

Med Facebooks annonceadministrator kan du bruge mange forskellige annoncevarianter- og formater. I vores guide nedenfor får du et overblik over de mest populære varianter og formater. Det er dog vigtigt at understrege, at det er kombinationen af kreativitet i både tekst og grafik, annoncevariant, format, målretning til den mest relevante målgruppe, budgetstørrelse og målsætningsoptimering i annoncesættet, der afgør din succes.

Kendskab til de forskellige annoncevarianter og -formater kan hjælpe dig på vej til at udfolde kreativiteten og fange Facebook brugernes opmærksomhed. Du kan også kontakte Online-Results og få vores hjælp til at sammensætte den optimale Facebook reklamekampagne.

Selv når dit budskab har målgruppens interesse, er det ikke altid nemt at fange fastholde den. Du har nemlig ekstremt kort tid til at fange brugernes opmærksomhed, når de scroller gennem deres nyhedsfeed.

Hvis dit budskab ikke træder tydeligt frem, så er chancen for, at de rigtige profiler ser og forstår budskabet, meget lille. Det betyder, at du ikke blot skal fokusere på at lave en fængslende tekst, men også bruge et billede eller en video, der fanger øjet, når tommelfingeren med vild hastighed scroller igennem nyhedsfeedet. Undersøgelser viser, at jo yngre målgruppe, des hurtigere bliver der scrollet i nyhedsfeedet.

Enkeltbillede – Linked Page post

Dette er den klassiske annoncevariant, hvor der er en kombination af et stillbillede, tekst over billedet og en fremtrædende overskrift (står med fed skrift under billedet) og en call-to-action knap med opfordring til at se mere, læse mere, køb nu eller noget helt fjerde. Som nævnt tidligere så er det vigtigt, at billedet har en effekt eller stemning, som får modtageren til at stoppe op. Samtidigt er det vigtigt, at der kun er en meget begrænset mængde tekst på selve billedet, da Facebook aktivt begrænser rækkevidden af teksttunge billeder. Det er dog ikke så let at fange opmærksomheden med et stillbillede, hvorfor vi ser, at antallet af enkeltbillede annoncer er faldet de seneste par år og erstattet af særligt videoannoncer

Kanvas – øjeblikkelig oplevelse

Denne annoncevariant kan være yderst effektiv for fx ejendomsmæglere, bilforhandlere, restauranter eller kunstnere. Som udgangspunkt ligner kanvas annoncerne en helt almindelig billede- eller videoannonce, men hvis der klikkes, åbnes straks et fuldskærmsunivers, hvor brugeren har mulighed for at scrolle både horisontalt og vertikalt. Det skaber et højt engagement og tidsforbrug, hvilket vil få relevansscoren for annoncen til at stige. En høj relevansscore er vigtig, fordi det fortæller Facebook, at her er en annonce, som målgruppen finder relevant, og den vil dermed blive skubbet frem foran fx dine konkurrenters annoncer, som er henvendt til samme målgruppe. Der er altså et større krav til kreativitet for at få handlinger ud af brugeren, men det kan være et effektivt værktøj til at øge brandingen af din virksomhed.

Video

Videoannoncer er mere iøjnefaldende end enkeltbillede-annoncer. Det betyder dog ikke, at din lykke er gjort, hvis blot du benytter videomateriale. Videoen skal tilpasses målgruppen. De første 2-3 sekunder skal enten indeholde det endelige budskab eller fange opmærksomheden i sådan en grad, at modtageren ønsker at se hele videoen. Vi anbefaler, at videoer generelt holdes på max 15 sekunder. Alt efter hvordan du ønsker at fremstille dit brand, skal du overveje, om du selv vil optage video eller investere i professionel produktion. Hos Online-Results benytter vi selv professionelle samarbejdspartnere til at lave video og rådgiver gerne om valg af video/foto leverandør. Husk undertekster på din video – ca. 92 % ser video uden lyd på Facebook. Du mister altså potentielt rigtig mange kunder ved ikke at have undertekster på. Du kan selv producere video med undertekster eller uploade undertekster separat i annoncen som en SRT-fil.

Diasshow

Da video kan være svært at komme i gang med – eller vanskeligt at producere i tilstrækkelig høj kvalitet – så er diasshow et supergodt alternativ til at fortælle en historie, ligesom de skiftende billeder kan fange opmærksomheden hos brugerne, når de scroller ned igennem Facebook. Selve opsætningen af en dias i annonceadministratoren er ret simpel og giver mulighed for at lave både en kvadratisk og lodret version. Du kan selv bestemme rækkefølgen, hvorvidt der ved hvert billedskift skal være en nedtoningseffekt og tidsintervallet mellem billederne. Vi anbefaler, at hvert billedslide maksimalt varer 3 sekunder. Den almindelig dias video kan vare op til 15 sekunder i alt. Udover en almindelig dias med et normalt billedslide, har Facebook 12 dias skabeloner med foruddefinerede layout opsætninger, som giver liv i billederne og mulighed for at lave call-to-action.

Karrusel – MPA (Multi Product Ads)

Har du brug for at kommunikere flere budskaber eller produkter, kan en MPA-annonce være et effektivt værktøj. Her kan flere videoer, diasshows og billeder kombineres med en brødtekst. Brødteksten kan fx fortælle om din virksomhed og/eller en overordnet produktkategori – det kunne være “Kulturcenter X afholder mange arrangementer i foråret” – mens du i MPA’en ved hvert billede eller video kan linke til en specifik underkategori – fx programoversigt over foredrag, koncerter eller teaterstykker. MPA-annoncen sikrer altså, at dine kunder får et overblik over dine produkter. Med en MPA-annonce kan du selv styre rækkefølgen i visningen af produkterne. Du kan også lade Facebook rotere billeder, hvorefter systemet selv finder den rækkefølge, der leverer de bedste resultater ift. din kampagnes målsætning. Ved brug af MPA anbefaler vi, at du linker så dybt ind på din hjemmeside som muligt, så brugeren føres langt ind i købstragten og ikke skal klikke unødigt rundt på din hjemmeside. MPA’en giver kun mulighed for at anvende kvadratisk materialeformat.

’Like’ annonce

For få år siden var dette en superpopulær annoncetype. Dengang var antallet af følgere på ens Facebook side afgørende for virksomhedens succes på platformen, da Facebooks algoritme gav mulighed for at udbrede budskaber omkostningsfrit til følgerne. I dag er algoritmen helt vendt om, så dine budskaber kun når ud til ca. 10 % af dine følgere. Derfor har det som udgangspunkt en minimal betydning, hvor mange følgere du har på siden. Af samme årsag ser vi sjældent denne type annoncer i dag. Dog kan det alligevel være værdifuldt at opbygge en større følgerskare på Facebook. Det giver virksomheden en vis form for social proof, hvor potentielle kunder kan se, at mange følger siden, hvorved din virksomhed opfattes som værende (mere) troværdig, a la: “De har mange følgere, ergo må de være dygtige og til at stole på”. Derudover har Facebook gjort det utroligt nemt at markedsføre sine budskaber direkte til sine følgere. Du kan derfor med fordel se like-annoncering som en anden form for leadgenerering og derved et skridt på vejen i at opbygge en kommunikationskanal, hvor du kan snakke direkte til dine kunder – præcis som ved en mailingliste for et nyhedsbrev.

Leadgenereringsannoncer

Arbejder du med direct mail, og vil du booste din email marketing ved at opsamle mailadresser, så er leadgenereringsannoncer et uundværligt værktøj! Næsten uanset branche vil du være i stand til at udvide din mailingliste. Facebook gør det virkelig nemt for brugerne at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Når de klikker på annoncen, åbner en formular som et popup-vindue. Vinduet er forudfyldt med brugerens oplysninger fra deres Facebook profil, og det eneste brugeren skal gøre er at bekræfte tilmeldingen med ét klik. Udfordringen ved denne type annonce er egentlig det kreative, der skal overbevise målgruppen om at tilmelde sig. Du kan desværre ikke forvente, at målgruppen bare sådan uden videre tilmelder sig nyhedsbrevet, blot fordi du giver dem muligheden med en tekst som opfordrer hertil. I stedet skal du give din målgruppe nogle klare fordele eller incitamenter for at tilmelde sig – det kan være en rabatkode, giveaway, early-bird tilbud til Black Friday eller en konkurrence, hvor de skal tilmelde sig for at deltage. Jo mere værdifuldt din fordel eller dit incitament er, jo flere vil tilmelde sig. Alle tilmeldte mailadresser opsamles i annonceadministrator, hvor de som udgangspunkt kun kan trækkes ud i et Excel ark, hvorefter du selv skal importere dem i din mailingliste. Ønsker du, at de automatisk importeres ind i et flow i jeres email marketing system, skal du bruge et betalingsværktøj til at lave forbindelsen, f.eks. zapier.com ($20 per måned).

Begivenhedsannoncer

Afholder du events og arrangementer, og ønsker du at promovere et af disse særskilt, så kan begivenhedsannoncer være vejen frem. At oprette begivenheder på Facebook kan nogle gange føles som en ligegyldighed. Du kender det selv – du opretter en begivenhed på Facebook, men der kommer kun ganske få tilmeldinger. I stedet vælger du at pushe arrangementet i en masse almindelige opslag på Facebook med billeder eller video. Det kan dog alligevel være en rigtig god ide at anvende begivenhedsannoncering. Fordelen ved begivenhedsannoncer er nemlig, at målgruppen ved et enkelt klik på interesseret- eller deltager-knappen, får begivenheden lagt direkte ind i kalenderen på mobilen, så længe mobilen og Facebook er synkroniseret. Og det har de fleste danskere gjort. Samtidigt gør Facebooks algoritme rigtigt meget ud af at pushe en brugers tilmelding til dennes FB-venner i nyhedsfeedet. Derved kan annoncen kvit og frit sprede sig bredt ud til andre, som måske også kunne være interesseret – særligt nu, hvor de kan se, at en af deres FB-venner også er interesseret i begivenheden. Men før du vælger begivenhedsannoncer, bør du alligevel overveje, hvorvidt målgruppen rent faktisk ønsker at stå som tilmeldt, selvom det egentlig har deres interesse. Der er nemlig stor forskel på, hvad vi ønsker at signalere, at vi deltager i. De fleste vil f.eks. gerne give respons på en koncert, mens de færreste vil give til kende, at de deltager i en jobmesse. Som tommelfingerregel skal du altid oprette begivenheden på din Facebook side, men overvej om andre annoncevarianter vil sælge eventet bedre.

Samlingsannonce

Denne annoncevariant fungerer som en integreret miniwebshop på Facebook, hvilket er særligt effektivt, hvis du ejer en webshop, da målgruppen nemt kan få et overblik over produkter eller ydelser. Ligesom med andre annoncer har du mulighed for at fange opmærksomheden med et stort billede eller en flot video, mens du nedenunder lister 4 produkter. Klikkes der på et produkt i annoncen, åbnes et popup-vindue i fuld skærm, hvor de 4 produkter forstørres. I dette popup-vindue kan kunden også nemt og hurtigt gennemse yderligere dele af dit produktkatalog. Klikker brugeren sig ind på et af dine produkter, fragtes vedkommende videre ind på produktsiden på din hjemmeside – men uden faktisk at forlade Facebook, da din hjemmeside vil fremstå som en integreret del af Facebook. Du skal mindst have 4 aktive produkter for at benytte samlingsannoncen, men vi anbefaler, at du opretter så mange som muligt – gerne over 50 produkter. Det giver systemet (såkaldt ’machine learning’) mulighed for at fremvise netop de produkter, som Facebook vurderer, at målgruppen er mest interesseret i. Denne annoncevariant er rent teknisk lidt sværere end de øvrige og kan være forholdsvis tidskrævende i første omgang. Produkterne eller ydelserne skal først oprettes i Facebooks annonceadministrator. Har du mange produkter, kan der også oprettes en direkte forbindelse mellem din webshop og Facebook, hvis du anvender WooCommerce, Magento, BigCommerce eller Shopify. Benytter du denne mulighed indhenter Facebook også besked om produkter, der er på tilbud eller udgået fra lageret.

Linked Page post
Karrusel – MPA
Samlingsannonce
Leadgenereringsannonce

Annonceformater

Når vi snakker om formater, så menes der materialets udformning og specifikationer – f.eks. om billedet er vertikalt (= højt), horisontalt (= bredt) eller kvadratisk. Facebook og Instagram har adskillige reklamespots til annoncering, som har mange forskellige formater – du kan se dem sidst i afsnittet.

Som noget nyt kan du uploade video i det lodrette format 9:16 i stedet for det traditionelle 16:9 format, så videoen fylder hele skærmen på mobil. Det lodrette format fungerer rigtig godt, men kræver at video er produceret i formatet.

Hvad koster Facebook annoncering? De mest almindelige formater er dyrest, da der simpelthen er flere annoncører som kæmper om pladsen, hvilket presser CPM-prisen (pris pr. 1000 eksponeringer) op efter en traditionel udbud-efterspørgsel model. Særligt under Black Friday og i juletiden stiger CPM-prisen markant.

Du bør derfor overveje at anvende både vertikale, horisontale og kvadratiske formater i samme annoncesæt med en laveste-pris budstrategi, hvori Facebooks machine learning selv fordeler budgettet efter laveste pris.

Ligeså bør du overveje både at anvende billede- og videoannoncer. De seneste år er brugen af billede-annoncer faldet markant, mens videoannoncerne er eksploderet – særligt pga. formatets evne til at fange opmærksomheden – men videoannoncer kan ikke vises alle steder, hvorfor billede-annoncerne kan indhente billige visninger i nogle af de tilgængelige reklamespots.

Lige nu er der faktisk så mange videoannoncer, at CPM-prisen er steget mærkbart de seneste år på enkelte reklamespots. Særligt det vertikale videoformat er meget anvendt, hvorfor CPM-prisen er høj på de reklamespots, som understøtter dette format.

Det betyder dog ikke, at du helt bør droppe vertikale videoer, da der selvfølgelig er en årsag til, at det er det mest anvendte. Vertikale videoer (og billeder) er nemlig dem, som har de umiddelbart bedste placeringer på både Facebook og Instagram.

Videoer anbefales at være minimum 1280 x 720 pixel. Facebook anbefaler selv det vertikale format, som de kalder fuldt stående (9:16), til videoannoncer på Facebook. Dertil bør du sikre, at det vigtigste i videoen er tilgængeligt i formatet 2:3, da dette er formatet for Facebooks nyhedsfeed på mobiltelefoner.

Vi anbefaler som udgangspunkt, at videoer med et begrænset budskab maksimalt er 15 sekunder lange, da det gør videoen tilgængelig i flest mulige reklamespots.

Facebook anbefaler en billedstørrelse på mindst 1200 x 628 pixel, og teksten må maksimalt fylde 20% af billedet.

Nedenfor kan du se de anbefalede minimumstørrelser til de forskellige reklamespots:

  • Fuldt liggende format (16:9) = 500 x 262 pixels
  • Fuldt stående format (9:16) = 720 x 1280 pixels
  • Lodret (4:5) = 500 x 600 pixels
  • Kvadrat (1:1) = 600 x 600 pixels
  • Facebook Nyheder: 500 x 262 pixels
  • Facebook Lynartikler: 500 x 262 pixels
  • Facebook Marketplace: 500 x 262 pixels
  • Facebook Højre Kolonne: 500 x 262 pixels
  • Facebook Messenger Indbakke: 500 x 262 pixels
  • Facebook Story: 500 x 262 pixels
  • Instagram Nyheder: 500 x 262 pixels
  • Instagram Story: 500 x 889 pixels
  • Audience Network (Native, Banner & Interstitial): 500 x 262 pixels

Mød os på Instagram

Se ledige jobs

Online-Results A/S er medlem af Dansk Industri