Hvorfor?
Svaret er social proof.
Social proof bekræfter os i, at vi træffer de rette beslutninger, baseret på hvad andre har oplevet før os. Hvis en anden beskriver en god oplevelse med et firma, er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. 7 ud af 10 siger, at positive anmeldelser på nettet øger deres tillid til en virksomhed.
Dette er 3. og sidste del af vores tema om troværdighed i denne omgang.
Du får den formentlig mest effektive metode til at skabe social proof på din hjemmeside – og et bonustip om SEO.
Kundeudtalelser – testimonials
En af de mest virkningsfulde former for social proof på en hjemmeside er såkaldte testimonials, altså kundeudtalelser. Alle undersøgelser viser, at de øger konverteringsraten.
Testimonials er kortfattede anbefalinger fra nuværende, glade kunder.
Jo flere, jo bedre.
Testimonials kan bruges til at fremhæve de vigtigste fordele ved dine produkter eller ydelser, adressere typiske indvendinger mod dit produkt og øge din troværdighed. Men for at fungere skal udtalelserne være meningsfulde og specifikke.
”Fantastisk produkt og super service”
Har ikke den store effekt.
Men den her:
”MM-Tag skal have stor ros for slutoprydningen og den daglige rengøring. Jeg vil meget gerne anbefale dem – de arbejdede utrolig hurtigt og effektivt ved udskiftningen af taget på vores parcelhus.”
Den giver et konkret billede af virksomheden, og hvordan den har hjulpet kunden.
Flere eksempler? Se udtalelser fra campister her og udtalelser fra brugere af en golfsimulator her.
Sådan kommer du i gang med testimonials
Har din virksomhed en profil på Trustpilot, kan du bruge et plugin, der viser anmeldelserne på din hjemmeside eller du kan selv finde dine bedste anmeldelser og kontakte kunderne for at få lov til at bruge deres udtalelser på hjemmesiden (du skal have samtykke for at overholde GDPR lovgivningen). De fleste er positivt indstillet på at hjælpe.
Har du ingen anmeldelser, må du i tænkeboks – hvilke kunder har du haft en god dialog med? Hvem udtrykte stor tilfredshed med dit produkt eller din service? Hvem har været kunde hos dig i mange år? Lav en liste og gå i gang med at ringe rundt.
For at overbevise dine brugere om, at dine testimonials er reelle, skal de bære kundens navn og meget gerne billede. Hvis kunden repræsenterer et firma, bør titel og virksomhedens navn også fremgå. Du kan eventuelt tilbyde at lave et link til kundens hjemmeside som tak for udtalelsen. Det øger troværdigheden (og er godt for deres SEO. Hvis du er lidt fræk, kan du bede dem om også at linke til din side til gengæld).
Den nemme vej til kundeudtalelser
En nem måde at komme i gang med anmeldelser på er at bruge vores specialudviklede værktøj, der gør det nemt og enkelt at indsamle udtalelser fra dine kunder. Med det skal du ikke engang bekymre dig om GDPR. Se mere om værktøjet her – eller kontakt os på 82 823 470 eller info@online-results.dk for at høre mere.
PS.
Vi lovede dig også et bonustip om SEO. Det kommer her:
Anmeldelser på tredjepartssider kan bidrage positivt til dine SEO placeringer. En side som Trustpilot er officiel Google-anmeldelsespartner og giver mulighed for at få markeret din side med stjerner, når den vises i søgeresultaterne. Det genererer mere trafik til din side – og kan påvirke dine SEO resultater positivt.
Hold dig opdateret!
Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!Klar til at få en hurtig og brugervenlig hjemmeside?
Online-Results er et stærkt hold af specialister i digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside - og sørger for at trafikken bliver til kunder.
Ring til os
Send os en mail
"
Den bedste beslutning, jeg har taget, var at få Online-Results til at lave min nye hjemmeside. Jeg kunne mærke forskel fra dag 1 - der kommer langt flere henvendelser, og jeg kan kun ærgre mig over, at jeg var lidt længe om den beslutning. Jeg er glad for at have fundet et bureau, der tager sig af det hele og leverer rådgivning i øjenhøjde. Kort sagt sikrer de, at jeg får mange nye kunder for færrest mulige penge.
Morten Jensen
Indehaver, Centrum Gulve