Skal du vælge AMP til din hjemmeside?
Du har en hjemmeside, og du ønsker kunder, der køber i butikken. Dit drømmescenarie er derfor:
Mobilvenlighed og en hurtig hjemmeside.
Og ikke mindst:
Bedre placeringer i søgeresultaterne. Flere gennemsnitligt besøgte sider. Længere besøgstid. Lavere afvisningsprocent. Højere klikfrekvens på sete annoncer. Og flere besøgende, som bliver kunder.
Det har du mulighed for at opnå med en hjemmeside, der er kodet i AMP. Så spørger du os, om du skal vælge AMP – så er svaret et rungende JA!
Hvad er AMP?
AMP (Accelerated Mobile Pages) er Googles nyeste open source teknologi, som har til formål at gøre hjemmesider hurtigere og mere brugervenlige. Se den tekniske forklaring på, hvad AMP er, her.
Hvorfor skal du vælge AMP?
Du skal vælge AMP for at få den mest optimerede hjemmeside, som loader lynhurtigt og giver dig en række fordele, som kan vise sig på bundlinjen.
Hastighed og brugervenlighed er rangeringsfaktorer i 2021
Google har i stigende grad fokus på brugeroplevelsen, som udgør 3 centrale rangeringsfaktorer i Googles algoritme for 2021, Core Web Vitals:
- Hvor hurtigt loader siden?
- Er der layoutskift, når man scroller – hopper indholdet rundt?
- Hvor lang er ventetiden efter brugerens første interaktion med en landingsside?
Opnå signifikant højere hastighed med AMP
Med AMP kan du forbedre din performance inden for alle 3 faktorer i Core Web Vitals. Data har vist stigninger på 70%, når det gælder forbedring inden for faktoren, der vedrører layoutskift. AMP hjemmesider viste desuden en stigning på 135% i loadhastigheden sammenlignet med hjemmesider uden AMP. (Kilde: Milestone – Accelerated Mobile Pages (AMP))
Højere krav til brugervenlighed
Google har skruet op for kravene til, hvad de anser som en god hjemmeside. Er din hjemmeside derfor brugervenlig, vil den blive favoriseret og omvendt – hvis siden ikke er brugervenlig, vil den blive ’straffet’ i søgeresultaterne.
Hvordan fungerer AMP?
AMP bygger på et sæt værktøjer og krav til hjemmesidens opbygning, så du får den mest optimerede udgave af siden. AMP hjemmesider er HTML uden overflødig CSS og JavaScript, som sænker hastigheden på hjemmesider. Med AMP er det derfor kun den nødvendige kode, der anvendes og indlæses, da elementerne og koden først loades, når siderne vises på skærmen.
Fremtidens web – udviklet og støttet af Google, Microsoft, LinkedIn m.fl.
Siden AMP projektet startede i 2015, har markedet for hjemmesider i stigende grad bevæget sig hen mod AMP som en seriøs og valideret metode til at skabe lynhurtige hjemmesider på.
Globale giganter som Google, Microsoft, Twitter og LinkedIn er blandt nogle af aktørerne, som er involveret i udviklingen af AMP, og som ønsker at forbedre brugeroplevelsen på mobil. Da Google, som verdens førende søgemaskine, står bag AMP, er det ikke usandsynligt, at de hurtige AMP sider opnår flere centrale fordele i fremtiden.
Det får du med AMP
- AMP er open source og gratis – baseret på kode fra Googles udviklere og deres globale netværk
- En korrekt og optimeret kode, der giver hurtigere indlæsning og en bedre brugeroplevelse
- Det grå lyn i mobilbrowseren, som er symbolet for AMP og viser, at din side loader hurtigere
- Instant load – øjeblikkelig indlæsning, når brugerne søger via Google og flere andre søgemaskiner og derfra klikker sig ind på din side
- Hjemmesider, som ikke ’straffes’ af Google, hvis de overholder AMP
Solid erfaring med AMP sider
Hos Online-Results har vi arbejdet med AMP siden 2016 og har været med helt fra starten af projektet i samarbejde med Google. Vi har opbygget og udviklet de rette og relevante værktøjer og har stor viden og ekspertise inden for hjemmesider bygget i AMP. Der er ingen begrænsninger inden for AMP, og vi kan i de fleste tilfælde udvikle den feature, du står og mangler til din hjemmeside.
Ønsker du en lynhurtig og brugervenlig hjemmeside? Kontakt Online-Results på 82 823 470 eller info@online-results.dk og få mere at vide om, hvad vi kan tilbyde inden for AMP.
Online-Results blandt verdens førende inden for AMP
“Online-Results are simply among the top experts in the world at creating AMP sites. Very few companies have made such a variety of AMP sites that work so smoothly on desktop and mobile devices alike. Many people who make AMP sites compromise on the user experience because they don’t understand how to use AMP. With Online-Results, it’s the opposite: their sites are full-featured and well designed; they’re just a lot faster and more reliable.”
Ben Morss – Developer Advocate, Google
When we’re working on a new AMP feature, and I want an opinion from a top AMP developer, Simon’s one of the people I turn to first. (ed. Simon Högström Rønbøl, Front-End Developer & Partner in Online-Results.)
Ben Morss – Developer Advocate, Google
TAL & ANALYSER
Blot 0.1 sekund gør en forskel
En forbedring i hastigheden på mobilhjemmesider på blot 0.1 sekund har vist en positiv effekt på sidevisninger, konverteringsrater og den gennemsnitlige ordreværdi. Detailforbrugerne viste en 8.4 procents stigning i konverteringer og 9.2 procents stigning i den gennemsnitlige ordreværdi. (Kilde: Deloitte Digital)
Loadhastighed påvirker købsviljen
70% af kunderne angiver, at en hjemmesides loadhastighed påvirker deres købsvilje hos en online forhandler. I USA er reaktionstiden hovedårsagen til, at kunderne forlader en mobilside. (Kilde: Deloitte Digital)
Stigning i sidevisninger og omsætning med AMP
Sidevisninger på mobil steg med 14%, mens omsætningen på mobil steg 29% efter implementering af AMP. (Kilde: Milestone)
Gode og dårlige brugeroplevelser påvirker bundlinjen
Undersøgelser viser, at brugerne i høj grad deler både de positive og negative kundeoplevelser med andre. 61% af kunderne deler dårlige oplevelser med andre, og tilsvarende 61% af kunderne er stoppet med at handle hos en virksomhed, fordi en konkurrent gav en bedre oplevelse. Hele 70% af kunderne har angivet, at de deler gode oplevelser med andre. (Kilde: Deloitte Digital)
Hastighed påvirker dit omdømme
Et studie udført af Google i Danmark påviste, at den generelle forbruger var 10% mere villig til at anbefale en webshop, hvis loadhastigheden blev forbedret fra 13 sekunder til 10 sekunder. En yderligere forbedring af hastigheden fra 10 sekunder til blot 3 sekunder gav en estimeret stigning på hele 26% i velvilje til at omtale virksomheden positivt. Der er derfor et signifikant potentiale til at øge forbrugernes loyalitet via hastighedsoptimering af din mobilside.
Brugeroplevelsen er vigtig for kunderne
83% af kunderne oplyser yderligere, at kundeoplevelsen er lige så vigtig som selve virksomhedens produkt og service. 69% af kunderne oplyser desuden, at en ekstraordinær oplevelse gør, at deres forventninger stiger til andre virksomheder. Hele 59% er villige til at betale mere for en god kundeoplevelse. (Kilde: Deloitte Digital)
Få en konkurrencefordel og bliv bedst på mobil
AMP har vist en signifikant højere hastighed på mobil. Men kun ca. 4% af hjemmesiderne bruger AMP på trods af, at mobilbruget er i vækst. (Kilde: Milestone)
Signifikante forbedringer med AMP
En Milestone-undersøgelse udført på 60 hjemmesider i 2020 har vist betydelige forbedringer inden for siderangering, sessions, sidevisninger trafik og omsætning, når siden var en AMP hjemmeside:
- AMP påvirkede søgeresultaterne med 2 positioner (9% rangeringsforbedring) ift. sider uden AMP
- De organiske sessions på en hjemmeside steg med 23% efter implementering af AMP
- De organiske sessions per landingsside steg med 260% hos AMP hjemmesider
- AMP sider havde over 380 flere eksponeringer per side sammenlignet med sider uden AMP
- AMP siderne bidrog til 21% af den organiske trafik i søgeresultaterne på trods af, at siderne med AMP udgjorde blot 7% hjemmesiderne i undersøgelsen
(Kilde: Milestone)
Kilder
• Deloitte Digital – Milliseconds Make Millions
• Milestone – Accelerated Mobile Pages (AMP)
Hold dig opdateret!
Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!Klar til at få en hurtig og brugervenlig hjemmeside?
Online-Results er et stærkt hold af specialister i digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside - og sørger for at trafikken bliver til kunder.
Ring til os
Send os en mail
"
Den bedste beslutning, jeg har taget, var at få Online-Results til at lave min nye hjemmeside. Jeg kunne mærke forskel fra dag 1 - der kommer langt flere henvendelser, og jeg kan kun ærgre mig over, at jeg var lidt længe om den beslutning. Jeg er glad for at have fundet et bureau, der tager sig af det hele og leverer rådgivning i øjenhøjde. Kort sagt sikrer de, at jeg får mange nye kunder for færrest mulige penge.
Morten Jensen
Indehaver, Centrum Gulve