Få nyttige usability tips her

Fjordvang Efterskole

Fjordvang Efterskole ønskede tilgang af flere elever

Der er en enorm konkurrence om eleverne hvert år på efterskolerne og alle byder sig til med netop deres særlige tilbud og unikke stemning. En ting er sikkert: Den skole de unge vælger kommer til at være ’Det bedste år i deres liv’. Vi hjalp Fjordvang Efterskole til 20 % flere elever på 1 år.

Fjordvang Efterskole er en aktiv og boglig funderet efterskole med mange unikke tilbud, som ridning, metal, musik, outdoor, kunst & design, boldspil og nu også gastronomi. Sammen med en unik placering ved Ringkøbing Fjord skulle det være lige til at tiltrække nye elever.

Udfordringen bestod i at fange opmærksomheden fra flere unge – og naturligvis de rette unge. Det giver ikke nødvendigvis værdi for skolen, blot at få flere besøgende til hjemmesiden; derimod skal de fange en bestemt målgruppe, der er relativt langt i beslutningsprocessen.

Korrekt sporing afgørende for fremtiden

Det er afgørende for valg og prioritering af online kanaler, at man har opsat korrekt sporing på hjemmesiden, så man ved hvilke platforme, der sender værdifuld trafik til ens website. Det var opstarten for samarbejdet og herfra kan vi nu se udviklingen på hjemmesiden og hvordan vores, samt skolens egne, indsatser virker.

Stærkt samarbejde

I samarbejde med skolens ledelse og kommunikationsrådgiver, Speakloud, blev der lagt en plan for content og online markedsføring. I denne strategi indgik bl.a. søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Youtube-annoncer og Facebook-/Instagram-annoncer. Med disse kanaler bliver der arbejdet med alle faser i beslutningsprocessen.

Markedsføring af vigtige dage

SEO og Google Ads samler op på alle interesserede hen over året, mens annoncer på Youtube, Facebook og Instagram sikrer en masse opmærksomhed omkring besøgsdage og efterskolernes dag. Den vedholdende strategi har sikret et jævnt flow af henvendelser fra potentielle elever, der ønsker at besøge skolen. Når en potentiel elev besøger skolen, er chancen for at de bliver elev meget høj, da de her mærker stemningen på skolen og det engagement, de ansatte har.

Fjordvang Efterskoles udbytte

Efter det første år med den nye strategi for markedsføringen har skolen fået væsentlig flere elever til at besøge skolen – såvel til besøgsdage som til camps. Efterfølgende har skolens medarbejdere med engagement og kreativitet overbevist de unge om at Fjordvang Efterskole er det helt rigtige valg for dem. Det har resulteret i 20% flere elever.

Få flere kunder med målrettet markedsføring

Kontakt os og hør mere om hvordan vi kan hjælpe dig med målrettet markedsføring. Vores team af specialister i digital brugeradfærd står klar til at hjælpe dig.

Ring mig op

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst dit navn.

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Mød os på LinkedIn

Klar til at få en hurtig og brugervenlig hjemmeside?

Online-Results er et stærkt hold af specialister i digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside - og sørger for at trafikken bliver til kunder.

Ring til os

Send os en mail

"
Den bedste beslutning, jeg har taget, var at få Online-Results til at lave min nye hjemmeside. Jeg kunne mærke forskel fra dag 1 - der kommer langt flere henvendelser, og jeg kan kun ærgre mig over, at jeg var lidt længe om den beslutning. Jeg er glad for at have fundet et bureau, der tager sig af det hele og leverer rådgivning i øjenhøjde. Kort sagt sikrer de, at jeg får mange nye kunder for færrest mulige penge.

Morten Jensen
Indehaver, Centrum Gulve