Få nyttige usability tips her

Kan dine kunder stole på dig?

Din hjemmesides troværdighed er afgørende for, om kunderne tager kontakt til din virksomhed. Der findes et hav af elementer, der kan bidrage til at skabe tillid hos brugerne af din hjemmeside – Helena Bruun gennemgår her de vigtigste:

(Psst: Nederst på siden finder du et rigtig godt tilbud på et værktøj, der gør det supernemt at øge troværdigheden på din hjemmeside ????).

Vil du ikke se video? Så læs de gode tips her:

Kan dine kunder stole på dig?

JA DA, svarer du sikkert og ved, at selvfølgelig kan man stole på dig. Men udstråler din hjemmeside også, at du og din virksomhed er til at regne med?

En hjemmesides troværdighed er afgørende for, om kunderne vælger at tage kontakt til din virksomhed. Der er mange forskellige elementer, der kan bruges til at skabe troværdighed, og du får her en kort gennemgang af de vigtigste.

En af de allermest effektive metoder til at skabe troværdighed er testimonials, altså kundeudtalelser eller anmeldelser. Vidste du, at 9 ud af 10 stoler lige så meget på online anmeldelser, som på personlige anbefalinger? Hvis en anden person beskriver en god oplevelse med et firma, så er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. Det begreb kalder man for ’Social Proof’.

Alle undersøgelser viser faktisk at udtalelser øger konverteringsraten. Du kan vælge at vise udtalelser på din hjemmeside, som du selv indhenter, eller du kan vise anmeldelser fra fx Trustpilot.

Trust ikoner er en af de hurtigste veje til at øge din troværdighed. Her kan du med en kort tekst og enkel grafik nemt formidle din virksomheds troværdighed.

Eksempler på trust ikoner er:

  • Medlemskab af brancheforeninger eller garantiordninger
  • Certificeringer, kurser og udmærkelser
  • Info om fragtpriser, levering og returnering

Andre elementer, der kan skabe tillid, er for eksempel gode billeder, der viser dine produkter og selvfølgelig dine medarbejdere. Undgå så vidt muligt at bruge købte arkivbilleder. Kunderne kan spotte dem på lang afstand, og jeg kan afsløre med det samme, at de ikke øger din troværdighed.

Derudover er der også nogle helt grundlæggende oplysninger, som selvfølgelig skal være synlige på din hjemmeside:

  • Kontaktoplysninger – både adresse, mail, telefonnummer og gerne en kontaktformular
  • CVR nummer
  • Et velskrevet ’Om os’ afsnit
  • Cookie- og GDPR politik
  • Gennemskuelige priser

Så gør dig selv den tjeneste at tage et kig på din hjemmeside og se, om du kan tilføje elementer, der kan øge tilliden hos dine potentielle kunder.

Vis dine kunder, at de besøger en rigtig hjemmeside, og at de kan stole på dig, når de besøger din side. God fornøjelse – og tak fordi du så med.

Vil du indsamle kundeudtalelser – uden besvær og bekymring om GDPR?

Vi har udviklet et system, der gør det nemt at indhente kundeanmeldelser til din hjemmeside – og som oveni købet fritager dig fra at skulle bekymre dig om GDPR. Se mere om systemet til kundeudtalelser her – eller kontakt os på 82 823 470 eller info@online-results.dk for at høre mere.

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst dit navn.

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Mød os på LinkedIn

Klar til at få en hurtig og brugervenlig hjemmeside?

Online-Results er et stærkt hold af specialister i digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside - og sørger for at trafikken bliver til kunder.

Ring til os

Send os en mail

"
Den bedste beslutning, jeg har taget, var at få Online-Results til at lave min nye hjemmeside. Jeg kunne mærke forskel fra dag 1 - der kommer langt flere henvendelser, og jeg kan kun ærgre mig over, at jeg var lidt længe om den beslutning. Jeg er glad for at have fundet et bureau, der tager sig af det hele og leverer rådgivning i øjenhøjde. Kort sagt sikrer de, at jeg får mange nye kunder for færrest mulige penge.

Morten Jensen
Indehaver, Centrum Gulve