Få nyttige usability tips her

Facebook – skal du booste eller annoncere?

Sidder du selv og bakser med Facebooks annonce- og boost-system? Er du til tider en smule frustreret? Og lader du dig lidt for ofte friste af Facebooks boost-knap, når du gerne vil nå ud med dit budskab? Fordi det er nemt, hurtigt og skaffer dig visninger.

Stop nu med at booste dine opslag!

Boost skaffer dig visninger, men ikke værdi

10%. Så få af dine følgere ser som tommelfingerregel din virksomheds opslag på Facebook. Boost-funktionen er gjort nem at bruge, så derfor forstår vi godt, at mange fristes til at benytte den. Og når du ’booster’, kan du for et lille budget og inden for kort tid blive set af mange personer.

Men visningerne er ikke en værdi i sig selv – særligt ikke, hvis det ikke er de rette personer, som ser dit boostede opslag. Og netop dét er der ingen garanti for, når du vælger at trykke på boost-knappen.

Så hvornår skal du så booste?

Hvis du skal sprede dit budskab inden for en kort tidshorisont, så kan boost være en god metode. Fx hvis du som eventarrangør får nogle afbud dagen før, og du ønsker at få fyldt de ledige pladser. Så vil sidens følgere få vist opslaget.

MEN der bliver fx ikke taget hensyn til:

  • På hvilke enheder opslaget vises
  • Hvornår på døgnet opslaget vises
  • Hvordan følgerne bruger Facebook

Du har derfor ikke mulighed for at tilpasse boost-annoncerne til din målgruppe særligt meget.

Få værdi med annoncering

Med Facebooks annonceadministrator får du langt flere tilpasningsmuligheder og en mere effektfuld annoncering:

  • Tilpas dit budskab og få relevant trafik og henvendelser fremfor visninger
  • Få frihed til at vælge et andet billede end det, der linkes til på siden
  • Få dit budskab ud på Facebook og Instagram samtidigt
  • Tilpas løbende både budskab og målgruppe
  • Hav forskellige varianter af dit budskab
  • Få flere formater, som kan tilpasses
  • Brug remarketing annoncering
  • Tilføj produkter til annoncerne
  • + mange andre muligheder

Annoncering – en mere effektiv metode

Næste gang du fristes til at klikke på boost-knappen, så tænk over, hvilke resultater du får med at annoncere fremfor at booste. Også selvom det kan være lidt mere komplekst at lære i starten. Facebook Business Manager samler alle dine annoncer for Facebook og Instagram. Læs mere om bl.a. annoncetyper her: https://www.online-results.dk/facebook#facebook-annoncetyper

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst dit navn.

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Mød os på LinkedIn

Klar til at få en hurtig og brugervenlig hjemmeside?

Online-Results er et stærkt hold af specialister i digital brugeradfærd. Vi skaffer trafik til din hjemmeside - og sørger for at trafikken bliver til kunder.

Ring til os

Send os en mail

"
Den bedste beslutning, jeg har taget, var at få Online-Results til at lave min nye hjemmeside. Jeg kunne mærke forskel fra dag 1 - der kommer langt flere henvendelser, og jeg kan kun ærgre mig over, at jeg var lidt længe om den beslutning. Jeg er glad for at have fundet et bureau, der tager sig af det hele og leverer rådgivning i øjenhøjde. Kort sagt sikrer de, at jeg får mange nye kunder for færrest mulige penge.

Morten Jensen
Indehaver, Centrum Gulve