OKOK

Fjordvang Efterskole

20% flere elever på 1 år

Kontakt os og få en snak om mulighederne for et samarbejde
Skriv venligst dit navn
Skriv venligst dit telefonnummer
Skriv venligst din e-mailadresse

Dine oplysninger videregives ikke til tredjepart.

Fjordvang Efterskole ønskede tilgang af flere elever

Der er en enorm konkurrence om eleverne hvert år på efterskolerne og alle byder sig til med netop deres særlige tilbud og unikke stemning. En ting er sikkert: Den skole de unge vælger kommer til at være ’Det bedste år i deres liv’.

Fjordvang Efterskole er en aktiv og boglig funderet efterskole med mange unikke tilbud, som ridning, metal, musik, outdoor, kunst & design, boldspil og nu også gastronomi. Sammen med en unik placering ved Ringkøbing Fjord skulle det være lige til at tiltrække nye elever.

Udfordringen bestod i at fange opmærksomheden fra flere unge - og naturligvis de rette unge. Det giver ikke nødvendigvis værdi for skolen, blot at få flere besøgende til hjemmesiden; derimod skal de fange en bestemt målgruppe, der er relativt langt i beslutningsprocessen.

Browseren understøtter ikke videoelementet.

Korrekt sporing afgørende for fremtiden

Det er afgørende for valg og prioritering af online kanaler, at man har opsat korrekt sporing på hjemmesiden, så man ved hvilke platforme, der sender værdifuld trafik til ens website. Det var opstarten for samarbejdet og herfra kan vi nu se udviklingen på hjemmesiden og hvordan vores, samt skolens egne, indsatser virker.

Stærkt samarbejde

I samarbejde med skolens ledelse og kommunikationsrådgiver, Speakloud, blev der lagt en plan for content og online markedsføring. I denne strategi indgik bl.a. søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Youtube-annoncer og Facebook-/Instagram-annoncer. Med disse kanaler bliver der arbejdet med alle faser i beslutningsprocessen.

Markedsføring af vigtige dage

SEO og Google Ads samler op på alle interesserede hen over året, mens annoncer på Youtube, Facebook og Instagram sikrer en masse opmærksomhed omkring besøgsdage og efterskolernes dag. Den vedholdende strategi har sikret et jævnt flow af henvendelser fra potentielle elever, der ønsker at besøge skolen. Når en potentiel elev besøger skolen, er chancen for at de bliver elev meget høj, da de her mærker stemningen på skolen og det engagement, de ansatte har.

Udbytte

Efter det første år med den nye strategi for markedsføringen har skolen fået væsentlig flere elever til at besøge skolen – såvel til besøgsdage som til camps. Efterfølgende har skolens medarbejdere med engagement og kreativitet overbevist de unge om at Fjordvang Efterskole er det helt rigtige valg for dem. Det har resulteret i 20% flere elever.

Kontakt os og hør mere om mulighederne for et samarbejde

Kontakt Per Voss Bredsten på pvb@online-results.dk eller 22 10 99 00 og få en snak om, hvordan vi kan lave et samarbejde til gavn for både jer og jeres kommende elever.

Browseren understøtter ikke videoelementet.

Hvem er vi?

Du bliver mødt af en konsulent, som har den løbende dialog omkring strategi, rådgivning og kampagneplanlægning. Teamet har desuden en projektleder, der sørger for at alle indsatser er bundet sammen, leveres til tiden og sikrer at kollegaer med den rette kompetence udfører opgaven.

Per Voss Bredsten

Rådgiver | Uddannelsesinstitutioner

+45 22 109 900

Kasper Bondo Wessberg

Projektleder | Uddannelsesinstitutioner

+45 25 668 880

Specialister

Anders Seistrup Sørensen

Online Media Specialist

+45 22 895 465

Trine Bloor

Online Media Specialist

+45 22 591 505

Rasmus Ryberg Andersen

Front-end Developer

+45 28 440 860

Frida Svaneberg

Graphic Designer

+45 22 894 265

Simon Högström Rønbøl

Front-end Developer & Partner

+45 41 786 993

Ida Waadenseholt

Mediegrafikerelev

+45 22 928 769

Josephine W.Aa. Eriksen

Mediegrafikerelev

+45 41 786 991

Daniel Møllgård

Online Media Specialist

+45 41 786 994

Rasmus Mikkelsen

Head of SEO & Partner

+45 53 651 502

Charlotte Paarup Larsen

Online Media Specialist

+45 22 581 828

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag helt gratis

Skriv venligst dit navn.

Skriv venligst din skole.

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.