• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

UX: Rammer dit indhold plet? (Troværdighed del 2)

05/07/2019

I sidste indlæg befandt vi os på en mørk parkeringsplads og blev antastet af en halvskummel type. Denne gang skal vi et smut ned på gågaden, hvor to konkurrerende restauranter ligger side om side. I den ene restaurants vindue hænger der et stort menukort, der viser udvalget af retter med priser, detaljerede beskrivelser og indbydende billeder af maden. I den anden restaurants vindue står der nogle potteplanter og et par stearinlys. Hvor vælger du at spise?

Brugbart, relevant og opdateret indhold

Relevant og opdateret indhold om din virksomhed og dine produkter eller ydelser udstråler ekspertise og autoritet. Brugbart indhold, der besvarer dine besøgendes spørgsmål, viser, at du er dedikeret til at hjælpe dem. Det er afgørende faktorer for at vinde brugernes tillid.

En anden vigtig faktor ved indholdet er, at alle dine kunder skal kunne spejle sig i det. Tilbyder du en service til både private og erhvervskunder – fx rengøring – skal begge kundegrupper føle, at dit indhold er relevant for dem. Og begge grupper skal føle sig lige velkomne, både i tekst og billeder. Viser du kun billeder fra kontormiljøer og virksomheder, signalerer du, at privatkunder ikke er lige så betydningsfulde for dig, selv hvis det i din tekst tydeligt fremgår, at du løser opgaver for dem.

Et godt eksempel er denne bedemand, der har investeret i video og billeder, som gør siden personlig og udstråler den kvalitet, virksomheden gerne vil levere. Siden viser også billeder af lokale kirker i området, hvilket skaber ekstrem høj troværdighed.

Klicheadvarsel: Et billede siger mere end 1.000 ord

Vi kan ikke komme udenom, at billeder spiller en stor rolle på hjemmesider – og ja, de kan på et øjeblik formidle meget mere end en lang smøre af ord. Derfor skal dine billeder tydeligt og præsentabelt vise, hvad kunden får, når han eller hun handler hos dig. Tilbyder du en service, skal du ikke kun vise slutresultatet, men også processen – i vores rengøringseksempel skal du altså vise billeder af medarbejdere i gang med arbejdet.  Andre tommelfingerregler for godt billedmateriale:

  • Undgå så vidt muligt stock photos – altså købte arkivfotos
  • Afstem farver og stemning på billederne med det grafiske design på hjemmesiden
  • Brug skarpe billeder i høj opløsning
  • Vis dine medarbejdere – ‘rigtige’ mennesker bidrager gevaldigt til troværdigheden

Se eksempler på hjemmesider med godt billedmateriale her og her.

Relaterede indlæg

Hvad er dine kunders største bekymring lige nu?

04/05/2020

”Jeg har faktisk ikke længere lyst til at rejse i år overhovedet”. Sådan sagde Birthe, da jeg talte i telefon med hende i går. Birthe er pensionist og har for længe siden bestilt en rejse til Madeira i oktober. Men på grund af Corona, har hun ikke længere lyst til at tage af sted. Hun […]

Læs mere
Kan dine kunder stole på dig?

02/02/2021

Din hjemmesides troværdighed er afgørende for, om kunderne tager kontakt til din virksomhed. Der findes et hav af elementer, der kan bidrage til at skabe tillid hos brugerne af din hjemmeside – Helena Bruun gennemgår her de vigtigste: (Psst: Nederst på siden finder du et rigtig godt tilbud på et værktøj, der gør det supernemt […]

Læs mere
Få flere fordele med AMP hjemmesider

05/10/2020

Du har en hjemmeside, og du ønsker kunder, der køber i butikken. Dit drømmescenarie er derfor: Mobilvenlighed og en hurtig hjemmeside. Og ikke mindst: Bedre placeringer i søgeresultaterne. Flere gennemsnitligt besøgte sider. Længere besøgstid. Lavere afvisningsprocent. Højere klikfrekvens på sete annoncer. Og flere besøgende, som bliver kunder. Det har du mulighed for at opnå med […]

Læs mere
UX: 5 ting du skal vide om tekstlinks og knaptekster

13/08/2019

Når dine brugere skal navigere rundt på din hjemmeside, sætter de deres lid til tekstlinks og knaptekster. Disse små og beskedne stykker tekst fungerer som vejvisere, der har stor betydning for, at brugerne kan finde, opdage og få adgang til dit indhold. Her får du de 5 vigtigste ting, du skal være opmærksom på, når […]

Læs mere
UX: Kan dine besøgende stole på dig? (Troværdighed del 1)

04/07/2019

Du bliver antastet af en lidt halvskummel type på en mørk parkeringsplads, der forsøger at sælge dig et Rolex ur. Køber du det? Næppe. Troværdighed er en af de absolut vigtigste faktorer, der afgør, om vi har lyst til at handle med en person eller en virksomhed. Vi kunne skrive en hel bog om emnet […]

Læs mere

Skrevet af: Trine Bloor

Billedmateriale
Brugervenlighed
Content
Tillidsskabende elementer
Troværdighed
Trust
Usability
UX

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn