• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

UX: Kan dine besøgende stole på dig? (Troværdighed del 1)

04/07/2019

Du bliver antastet af en lidt halvskummel type på en mørk parkeringsplads, der forsøger at sælge dig et Rolex ur. Køber du det? Næppe. Troværdighed er en af de absolut vigtigste faktorer, der afgør, om vi har lyst til at handle med en person eller en virksomhed. Vi kunne skrive en hel bog om emnet – men vi nøjes med at give dig et indblik i løbet af de næste par indlæg.

Legitimt og professionelt design

Første sten til at opbygge brugernes tillid er at sikre, at din side giver et billede af en legitim og professionel virksomhed. Både indhold og navigation skal være velorganiseret, og sidens farver og billeder skal være passende. Hvad der udgør et godt design er selvfølgelig en smagssag, men det er vigtigt, at farver og billeder matcher brugernes forestillinger om det produkt eller den service, du tilbyder.

Stavefejl, kluntede formuleringer og links, der ikke virker, er den direkte vej til at give et billede af en virksomhed, der ikke gør sig umage med at fremstå professionelt.

Nemt tilgængelige informationer

Der er en række informationer, brugerne skal kunne finde på din hjemmeside for at den altafgørende tillid opstår. Brugerne skal – uden at bruge unødig energi – kunne finde dine kontaktoplysninger, dit CVR nummer og din cookie- og GDPR politik. Et velskrevet og opdateret ‘Om os’ afsnit er også essentielt – se et eksempel på en god ‘Om os’ side.

Hvis du oplyser priser på hjemmesiden, skal det tydeligt fremgå, hvad priserne dækker, og om der kan opstå eventuelle ekstraomkostninger. For webshops skal der være tydelige informationer om fragtpriser og leveringsbetingelser, ligesom det skal være nemt at finde din returneringspolitik. Det er også en rigtig god ide at have en side med svar på ofte stillede spørgsmål, der er relevante for din branche.

Relaterede indlæg

UX: “9 ud af 10 stoler lige så meget på online anmeldelser, som på personlige anbefalinger” (Troværdighed del 3)

08/07/2019

(Kilde: BrightLocal) Hvorfor? Svaret er social proof. Social proof bekræfter os i, at vi træffer de rette beslutninger, baseret på hvad andre har oplevet før os. Hvis en anden beskriver en god oplevelse med et firma, er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. 7 ud af 10 siger, at positive […]

Læs mere
Metoden, der eliminerer tvivl og overbeviser kunder

23/01/2020

Min datter på tre år er besat af Frost. Du ved, Disney filmene med Elsa, Anna og Olaf, der har slået alle rekorder? Hun har en Frost cykel, Elsa hårspænder og taske, en Anna læbepomade, en Olaf drikkedunk, you name it. Men der er noget bizart ved hendes besættelse. Hun har aldrig set filmene. Hun […]

Læs mere
UX: 5 ting du skal vide om tekstlinks og knaptekster

13/08/2019

Når dine brugere skal navigere rundt på din hjemmeside, sætter de deres lid til tekstlinks og knaptekster. Disse små og beskedne stykker tekst fungerer som vejvisere, der har stor betydning for, at brugerne kan finde, opdage og få adgang til dit indhold. Her får du de 5 vigtigste ting, du skal være opmærksom på, når […]

Læs mere
3 ting, du skal vide, når du formidler din virksomheds sociale ansvar

30/01/2020

Støtter din virksomhed Danmarks Indsamlingen? Knæk Cancer? Eller tager I jeres sociale ansvar alvorligt ved at ansætte og uddanne elever? Virksomheder, der drager omsorg for mennesker og miljøet stiller sig selv i et mere positivt lys end virksomheder, der ikke gør. Når brugere af hjemmesider tydeligt kan se, at en virksomhed tager ansvar, påvirker det […]

Læs mere
UX: Hvordan ser naboen din hjemmeside?

19/06/2019

Du har sikkert en standard browser på din computer, som du bruger, hver gang du besøger din egen hjemmeside. Men hvordan ser siden egentlig ud ovre på naboens laptop? På en iPad? Og på en Samsung Galaxy 8S? Din hjemmeside vises forskelligt alt efter hvilken enhed, browser og skærmstørrelse brugeren benytter, og det er en […]

Læs mere

Skrevet af: Trine Bloor

Brugervenlighed
Footer
Om os
Tillidsskabende elementer
Troværdighed
Trust
Usability
UX

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn