• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

UX: Er døren lukket for halvdelen af dine kunder?

24/06/2019

En hjemmesides loadtid – hvor lang tid den er om at blive indlæst på skærmen – har stor betydning for, om brugerne overhovedet når frem til at besøge din side. Ifølge Google forlader 53 % en side, hvis den er mere end 3 sekunder om at loade. Er siden mere end 5 sekunder om at loade, vil 75 % forlade den, og halvdelen af disse vil aldrig besøge hjemmesiden igen.

Hvis din side loader langsomt, mister du altså en stor mængde potentielle kunder, allerede inden de har set, hvad du har at tilbyde.

Lader du dine besøgende stå i kø?

Selv hvis brugerne hænger på, indtil din side er loadet, er det ikke ensbetydende med, at din lykke er gjort. Jo længere de besøgende skal vente, når de bevæger sig rundt på siden, jo mere utålmodige bliver de – nøjagtig som du sikkert også bliver utålmodig, når du står i kø i supermarkedet. Bare 1 sekunds forsinkelse på loadtid betyder:

  • 3,5 % fald i konverteringsrate
  • 8,3 % stigning i bounce rate
  • 9,4 % fald i sidevisninger

Lavere loadtid = flere konverteringer

Jo hurtigere din side loader, jo mere brugervenlig vil den opleves. Og mere brugervenlige sider giver flere konverteringer. Dertil kommer, at en lav loadtid har positiv indvirkning på dine SEO resultater og din Adwords kvalitetsscore. Der er altså mange årsager til at sikre, at din hjemmeside loader så hurtigt som muligt.

Sådan optimerer du din sides hastighed

Den gode nyhed er, at det ofte er muligt at forbedre hjemmesidens hastighed med ganske få optimeringer. For mange sider kan der fx opnås en væsentlig forbedring blot ved at komprimere de billeder, der bruges på siden. Du kan bruge dette værktøj til at teste din sides hastighed og se optimeringsforslag: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

Relaterede indlæg

UX: “9 ud af 10 stoler lige så meget på online anmeldelser, som på personlige anbefalinger” (Troværdighed del 3)

08/07/2019

(Kilde: BrightLocal) Hvorfor? Svaret er social proof. Social proof bekræfter os i, at vi træffer de rette beslutninger, baseret på hvad andre har oplevet før os. Hvis en anden beskriver en god oplevelse med et firma, er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. 7 ud af 10 siger, at positive […]

Læs mere
UX: Rammer dit indhold plet? (Troværdighed del 2)

05/07/2019

I sidste indlæg befandt vi os på en mørk parkeringsplads og blev antastet af en halvskummel type. Denne gang skal vi et smut ned på gågaden, hvor to konkurrerende restauranter ligger side om side. I den ene restaurants vindue hænger der et stort menukort, der viser udvalget af retter med priser, detaljerede beskrivelser og indbydende […]

Læs mere
Metoden, der eliminerer tvivl og overbeviser kunder

23/01/2020

Min datter på tre år er besat af Frost. Du ved, Disney filmene med Elsa, Anna og Olaf, der har slået alle rekorder? Hun har en Frost cykel, Elsa hårspænder og taske, en Anna læbepomade, en Olaf drikkedunk, you name it. Men der er noget bizart ved hendes besættelse. Hun har aldrig set filmene. Hun […]

Læs mere
UX: Så lang tid har du til at fange kundens opmærksomhed

12/07/2019

15 sekunder. Max. Det er det vindue, du har til at fange kundernes opmærksomhed og overbevise dem om, at de skal blive på din side. Internetbrugerne har travlt. De vil være så effektive som muligt, uanset hvilken side de besøger. Og det er sjældent, at brugerne er så engagerede, at de er villige til at […]

Læs mere
Forstå Core Web Vitals – og hvorfor du skal tage dem seriøst

19/03/2021

Brugervenlighed bliver en officiel SEO faktor Det er ikke nogen hemmelighed, at Google lægger vægt på brugeroplevelsen. Over de seneste år har forskellige faktorer i forhold til brugervenlighed fået større betydning for hvilke placeringer en hjemmeside kan opnå i søgeresultaterne. Og i 2020 meldte Google klart og tydeligt ud, at den såkaldte ’Page Experience’ bliver […]

Læs mere

Skrevet af: Trine Bloor

Brugervenlighed
Hastighed
Pagespeed
Usability
UX

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn