• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

UX: Er døren lukket for halvdelen af dine kunder?

24/06/2019

En hjemmesides loadtid – hvor lang tid den er om at blive indlæst på skærmen – har stor betydning for, om brugerne overhovedet når frem til at besøge din side. Ifølge Google forlader 53 % en side, hvis den er mere end 3 sekunder om at loade. Er siden mere end 5 sekunder om at loade, vil 75 % forlade den, og halvdelen af disse vil aldrig besøge hjemmesiden igen.

Hvis din side loader langsomt, mister du altså en stor mængde potentielle kunder, allerede inden de har set, hvad du har at tilbyde.

Lader du dine besøgende stå i kø?

Selv hvis brugerne hænger på, indtil din side er loadet, er det ikke ensbetydende med, at din lykke er gjort. Jo længere de besøgende skal vente, når de bevæger sig rundt på siden, jo mere utålmodige bliver de – nøjagtig som du sikkert også bliver utålmodig, når du står i kø i supermarkedet. Bare 1 sekunds forsinkelse på loadtid betyder:

  • 3,5 % fald i konverteringsrate
  • 8,3 % stigning i bounce rate
  • 9,4 % fald i sidevisninger

Lavere loadtid = flere konverteringer

Jo hurtigere din side loader, jo mere brugervenlig vil den opleves. Og mere brugervenlige sider giver flere konverteringer. Dertil kommer, at en lav loadtid har positiv indvirkning på dine SEO resultater og din Adwords kvalitetsscore. Der er altså mange årsager til at sikre, at din hjemmeside loader så hurtigt som muligt.

Sådan optimerer du din sides hastighed

Den gode nyhed er, at det ofte er muligt at forbedre hjemmesidens hastighed med ganske få optimeringer. For mange sider kan der fx opnås en væsentlig forbedring blot ved at komprimere de billeder, der bruges på siden. Du kan bruge dette værktøj til at teste din sides hastighed og se optimeringsforslag: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

Relaterede indlæg

UX: Vækker din side arrigskab på mobil?

26/06/2019

I takt med at brugen af smartphones og tablets bliver mere og mere udbredt, spiller mobilvenlighed en stadig større rolle – og hvis din hjemmeside ikke er tilpasset mobile enheder, er der 5 gange større risiko for, at brugerne forlader siden. Du kender sikkert selv den frustration, der kan ramme en, når man forsøger at […]

Læs mere
UX: Hvordan ser naboen din hjemmeside?

19/06/2019

Du har sikkert en standard browser på din computer, som du bruger, hver gang du besøger din egen hjemmeside. Men hvordan ser siden egentlig ud ovre på naboens laptop? På en iPad? Og på en Samsung Galaxy 8S? Din hjemmeside vises forskelligt alt efter hvilken enhed, browser og skærmstørrelse brugeren benytter, og det er en […]

Læs mere
UX: Kan dine besøgende stole på dig? (Troværdighed del 1)

04/07/2019

Du bliver antastet af en lidt halvskummel type på en mørk parkeringsplads, der forsøger at sælge dig et Rolex ur. Køber du det? Næppe. Troværdighed er en af de absolut vigtigste faktorer, der afgør, om vi har lyst til at handle med en person eller en virksomhed. Vi kunne skrive en hel bog om emnet […]

Læs mere
Hemmeligheden bag en fremtidssikret hjemmeside

28/10/2019

Hvis du pønser på at få en ny hjemmeside, bør du helt klart overveje AMP som en løsning. I dette indlæg fortæller jeg dig hvorfor. AMP hjemmesider loader lynhurtigt – og hvis de er bygget rigtigt, loader hele hjemmesiden faktisk øjeblikkeligt (der kan opnås en pagespeed 100, som er Googles max score, på en kablet […]

Læs mere
UX: Rammer dit indhold plet? (Troværdighed del 2)

05/07/2019

I sidste indlæg befandt vi os på en mørk parkeringsplads og blev antastet af en halvskummel type. Denne gang skal vi et smut ned på gågaden, hvor to konkurrerende restauranter ligger side om side. I den ene restaurants vindue hænger der et stort menukort, der viser udvalget af retter med priser, detaljerede beskrivelser og indbydende […]

Læs mere

Skrevet af: Trine Bloor

brugervenlighed
hastighed
pagespeed
usability
UX

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn