• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

UX: “9 ud af 10 stoler lige så meget på online anmeldelser, som på personlige anbefalinger” (Troværdighed del 3)

08/07/2019

(Kilde: BrightLocal)

Hvorfor?

Svaret er social proof.

Social proof bekræfter os i, at vi træffer de rette beslutninger, baseret på hvad andre har oplevet før os. Hvis en anden beskriver en god oplevelse med et firma, er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. 7 ud af 10 siger, at positive anmeldelser på nettet øger deres tillid til en virksomhed.

Dette er 3. og sidste del af vores tema om troværdighed i denne omgang.

Du får den formentlig mest effektive metode til at skabe social proof på din hjemmeside – og et bonustip om SEO.

Kundeudtalelser – testimonials

En af de mest virkningsfulde former for social proof på en hjemmeside er såkaldte testimonials, altså kundeudtalelser. Alle undersøgelser viser, at de øger konverteringsraten.

Testimonials er kortfattede anbefalinger fra nuværende, glade kunder. 

Jo flere, jo bedre. 

Testimonials kan bruges til at fremhæve de vigtigste fordele ved dine produkter eller ydelser, adressere typiske indvendinger mod dit produkt og øge din troværdighed. Men for at fungere skal udtalelserne være meningsfulde og specifikke. 

”Fantastisk produkt og super service”

Har ikke den store effekt.

Men den her:

”MM-Tag skal have stor ros for slutoprydningen og den daglige rengøring. Jeg vil meget gerne anbefale dem – de arbejdede utrolig hurtigt og effektivt ved udskiftningen af taget på vores parcelhus.”

Den giver et konkret billede af virksomheden, og hvordan den har hjulpet kunden.

Flere eksempler? Se udtalelser fra campister her og udtalelser fra brugere af en golfsimulator her. 

Sådan kommer du i gang med testimonials

Har din virksomhed en profil på Trustpilot, kan du bruge et plugin, der viser anmeldelserne på din hjemmeside eller du kan selv finde dine bedste anmeldelser og kontakte kunderne for at få lov til at bruge deres udtalelser på hjemmesiden (du skal have samtykke for at overholde GDPR lovgivningen). De fleste er positivt indstillet på at hjælpe.

Har du ingen anmeldelser, må du i tænkeboks – hvilke kunder har du haft en god dialog med? Hvem udtrykte stor tilfredshed med dit produkt eller din service? Hvem har været kunde hos dig i mange år? Lav en liste og gå i gang med at ringe rundt.

For at overbevise dine brugere om, at dine testimonials er reelle, skal de bære kundens navn og meget gerne billede. Hvis kunden repræsenterer et firma, bør titel og virksomhedens navn også fremgå. Du kan eventuelt tilbyde at lave et link til kundens hjemmeside som tak for udtalelsen. Det øger troværdigheden (og er godt for deres SEO. Hvis du er lidt fræk, kan du bede dem om også at linke til din side til gengæld).

Den nemme vej til kundeudtalelser

En nem måde at komme i gang med anmeldelser på er at bruge vores specialudviklede værktøj, der gør det nemt og enkelt at indsamle udtalelser fra dine kunder. Med det skal du ikke engang bekymre dig om GDPR. Ved tilmelding inden 20. marts 2021 kan du spare 1.000 kr. årligt. Se mere om værktøjet her – eller kontakt os på 82 823 470 eller info@online-results.dk for at høre mere.

PS.

Vi lovede dig også et bonustip om SEO. Det kommer her:

Anmeldelser på tredjepartssider kan bidrage positivt til dine SEO placeringer. En side som Trustpilot er officiel Google-anmeldelsespartner og giver mulighed for at få markeret din side med stjerner, når den vises i søgeresultaterne. Det genererer mere trafik til din side – og kan påvirke dine SEO resultater positivt.

Relaterede indlæg

UX: Så lang tid har du til at fange kundens opmærksomhed

12/07/2019

15 sekunder. Max. Det er det vindue, du har til at fange kundernes opmærksomhed og overbevise dem om, at de skal blive på din side. Internetbrugerne har travlt. De vil være så effektive som muligt, uanset hvilken side de besøger. Og det er sjældent, at brugerne er så engagerede, at de er villige til at […]

Læs mere
UX: Gør din menu spiselig

20/06/2019

Sidste gang du var ude at spise, kom tjeneren så og rakte dig menuen? Eller skulle du selv gå rundt i restauranten og lede efter den? Navigationen på din hjemmeside er det menukort, du tilbyder dine kunder – og ligesom du forventer at få overrakt et menukort på en restaurant, så har dine besøgende også […]

Læs mere
UX: Bremser du kunder, der er klar til kontakt?

10/07/2019

Du investerer tid og penge i at få besøgende ind på din hjemmeside. For at få afkast af din investering skal du have de besøgende til at gøre noget – købe et produkt, tilmelde sig et nyhedsbrev eller udfylde en kontaktboks. Men ingen af disse handlinger kan foretages uden at komme i kontakt med internettets […]

Læs mere
3 ting, du skal vide, når du formidler din virksomheds sociale ansvar

30/01/2020

Støtter din virksomhed Danmarks Indsamlingen? Knæk Cancer? Eller tager I jeres sociale ansvar alvorligt ved at ansætte og uddanne elever? Virksomheder, der drager omsorg for mennesker og miljøet stiller sig selv i et mere positivt lys end virksomheder, der ikke gør. Når brugere af hjemmesider tydeligt kan se, at en virksomhed tager ansvar, påvirker det […]

Læs mere
Metoden, der eliminerer tvivl og overbeviser kunder

23/01/2020

Min datter på tre år er besat af Frost. Du ved, Disney filmene med Elsa, Anna og Olaf, der har slået alle rekorder? Hun har en Frost cykel, Elsa hårspænder og taske, en Anna læbepomade, en Olaf drikkedunk, you name it. Men der er noget bizart ved hendes besættelse. Hun har aldrig set filmene. Hun […]

Læs mere

Skrevet af: Trine Bloor

Anmeldelser
Brugervenlighed
Social proof
Testimonials
Tillidsskabende elementer
Troværdighed
Trust
Trustpilot
Usability
UX

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn