• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

UX: “9 ud af 10 stoler lige meget på online anmeldelser, som på personlige anbefalinger” (Troværdighed del 3)

08/07/2019

(Kilde: BrightLocal)

Hvorfor?

Svaret er social proof.

Social proof bekræfter os i, at vi træffer de rette beslutninger, baseret på hvad andre har oplevet før os. Hvis en anden beskriver en god oplevelse med et firma, er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. 7 ud af 10 siger, at positive anmeldelser på nettet øger deres tillid til en virksomhed.

Dette er 3. og sidste del af vores tema om troværdighed i denne omgang.

Du får den formentlig mest effektive metode til at skabe social proof på din hjemmeside – og et bonustip om SEO.

Kundeudtalelser – testimonials

En af de mest virkningsfulde former for social proof på en hjemmeside er såkaldte testimonials, altså kundeudtalelser. Alle undersøgelser viser, at de øger konverteringsraten.

Testimonials er kortfattede anbefalinger fra nuværende, glade kunder. 

Jo flere, jo bedre. 

Testimonials kan bruges til at fremhæve de vigtigste fordele ved dine produkter eller ydelser, adressere typiske indvendinger mod dit produkt og øge din troværdighed. Men for at fungere skal udtalelserne være meningsfulde og specifikke. 

”Fantastisk produkt og super service”

Har ikke den store effekt.

Men den her:

”MM-Tag skal have stor ros for slutoprydningen og den daglige rengøring. Jeg vil meget gerne anbefale dem – de arbejdede utrolig hurtigt og effektivt ved udskiftningen af taget på vores parcelhus.”

Den giver et konkret billede af virksomheden, og hvordan den har hjulpet kunden.

Flere eksempler? Se udtalelser fra campister her og udtalelser fra brugere af en golfsimulator her. 

Sådan kommer du i gang med testimonials

Har din virksomhed en profil på Trustpilot, kan du der finde dine bedste anmeldelser og kontakte kunderne for at få lov til at bruge deres udtalelser på hjemmesiden (du skal have samtykke for at overholde GDPR lovgivningen). De fleste er positivt indstillet på at hjælpe.

Har du ingen anmeldelser, må du i tænkeboks – hvilke kunder har du haft en god dialog med? Hvem udtrykte stor tilfredshed med dit produkt eller din service? Hvem har været kunde hos dig i mange år? Lav en liste og gå i gang med at ringe rundt.

For at overbevise dine brugere om, at dine testimonials er reelle, skal de bære kundens navn og meget gerne billede. Hvis kunden repræsenterer et firma, bør titel og virksomhedens navn også fremgå. Du kan eventuelt tilbyde at lave et link til kundens hjemmeside som tak for udtalelsen. Det øger troværdigheden (og er godt for deres SEO. Hvis du er lidt fræk, kan du bede dem om også at linke til din side til gengæld).

PS.

Vi lovede dig også et bonustip om SEO. Det kommer her:

Anmeldelser på tredjepartssider kan bidrage positivt til dine SEO placeringer. En side som Trustpilot er officiel Google-anmeldelsespartner og giver mulighed for at få markeret din side med stjerner, når den vises i søgeresultaterne. Det genererer mere trafik til din side – og kan påvirke dine SEO resultater positivt.

Relaterede indlæg

UX: Gør din menu spiselig

20/06/2019

Sidste gang du var ude at spise, kom tjeneren så og rakte dig menuen? Eller skulle du selv gå rundt i restauranten og lede efter den? Navigationen på din hjemmeside er det menukort, du tilbyder dine kunder – og ligesom du forventer at få overrakt et menukort på en restaurant, så har dine besøgende også […]

Læs mere
UX: Rammer dit indhold plet? (Troværdighed del 2)

05/07/2019

I sidste indlæg befandt vi os på en mørk parkeringsplads og blev antastet af en halvskummel type. Denne gang skal vi et smut ned på gågaden, hvor to konkurrerende restauranter ligger side om side. I den ene restaurants vindue hænger der et stort menukort, der viser udvalget af retter med priser, detaljerede beskrivelser og indbydende […]

Læs mere
Hemmeligheden bag en fremtidssikret hjemmeside

28/10/2019

Hvis du pønser på at få en ny hjemmeside, bør du helt klart overveje AMP som en løsning. I dette indlæg fortæller jeg dig hvorfor. AMP hjemmesider loader lynhurtigt – og hvis de er bygget rigtigt, loader hele hjemmesiden faktisk øjeblikkeligt (der kan opnås en pagespeed 100, som er Googles max score, på en kablet […]

Læs mere
UX: Hvordan ser naboen din hjemmeside?

19/06/2019

Du har sikkert en standard browser på din computer, som du bruger, hver gang du besøger din egen hjemmeside. Men hvordan ser siden egentlig ud ovre på naboens laptop? På en iPad? Og på en Samsung Galaxy 8S? Din hjemmeside vises forskelligt alt efter hvilken enhed, browser og skærmstørrelse brugeren benytter, og det er en […]

Læs mere
UX: Tilgodese alle kundetyper

24/07/2019

Forestil dig, at du driver en lille butik. Men du tager kun imod kontanter. Der kommer mange kunder og kigger. Der er også mange, der går igen uden at købe noget. Efter at have revet dig i håret af frustration i noget tid, foretager du en rundspørge blandt dem, der går uden at købe, og […]

Læs mere

Skrevet af: Trine Bloor

anmeldelser
brugervenlighed
social proof
testimonials
tillidsskabende elementer
troværdighed
trust
trustpilot
usability
UX

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn