• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

50 % billigere online henvendelser? – Brug flere kanaler!

13/09/2019

Du har, som indkøber af Google Ads, måske allerede kendskab til, hvad det koster at være repræsenteret i søgeresultaterne på Google. Prisen for at være til stede er steget over årene, fordi der er kommet flere annoncører til, og fordi Google hele tiden justerer deres annonceprodukter, så det kræver mere og mere viden om platformen for at kunne annoncere.

Når vi kigger på tværs af vores kunder i uddannelsessektoren, så er der nogle data, som er ens for branchen. Hvis man sikrer, at alle de tilmeldingsparate elever rammes på alle tilgængelige kanaler, så kan gennemsnitsprisen for en tilmelding sænkes markant.

De skoler, som eksempelvis annoncerer på både Google Ads og BING, opnår:

  • Henvendelser, der er 50-75 % billigere på BING end på Google
  • Fald i samlet pris pr. henvendelse på 7 % på tværs af alle kanaler

Ved at supplere med et fast budget på BING kan skolen samlet set spare mange penge.

Hvad er BING?

BING er en søgemaskine (ejet af Microsoft), der fungerer som Google – med organiske søgeresultater og annoncer øverst på siden. Søgemaskinen er ofte installeret som standard i Windows PC’er med Microsoft Explorer/Edge webbrowser. Det betyder, at hvis brugeren ikke aktivt går på google.com eller installerer en anden webbrowser, så bruger de BING som standardsøgemaskine.

Prøv en søgning på BING

Markedsandel søgemaskiner

Brugerværdi?

BING er ikke så stor en søgemaskine og ikke så udviklet som Google – og konkurrencen er mindre brutal. Derfor er det også billigere at være synlig på BING. Når vi kigger på data fra vores kunders annoncekampagner, så ser vi at BING’s pris pr. konvertering* altid er lavere end på Google. Minimum 24 % og helt ned til 75 % billigere end Google Ads.

9 ud af 10 søgninger foretages på en desktop PC og ikke mobil. Det betyder, at brugerne ofte er lidt længere i beslutningsprocessen og klar til at tilmelde eller tage kontakt. Ikke mindst hvis det drejer sig om udfyldelse af en formular til en uddannelse, skifter brugerne ofte fra mobil til desktop. Det er en stor beslutning, og overblikket er bedre på desktop.

Baggrunden for data

På tværs af de konti vi har undersøgt på Google Ads og BING, er der et årligt forbrug på kr. 1.100.000,00 og 9.000 konverteringer*.

Hvordan ser fremtiden ud for BING?

Danmark er et udpræget Google-land, og BING bruges formentlig ikke så meget, da brugeroplevelsen ikke er så god. BING er primært tilpasset til USA, hvor markedsandelen på søgninger er markant højere.

BING har gennem de sidste mange år haft en stabil markedsandel i DK og med den megen uro og regulering af markedet for søgemaskiner, er der potentielt mulighed for, at andre spillere får mere plads.

*= en konvertering er det mål, der er sat på hjemmesiden, og sporer en ønsket handling. Eks. kontakt, opkald, udfyldt kontaktformular m.m.

Flere relevante info

Læs mere om BING her og tilmeld dig vores nyhedsbrev for at modtage tips til optimering af hjemmesiden, invitationer til events og gode råd om online markedsføring. Vi lover ikke at spamme dig. Klik her for tilmelding

Relaterede indlæg

Google Ad Grants – få flere bidrag, flere frivillige og øget interesse

14/01/2020

Bliv vist øverst på Google hos dem der søger hjælp eller vil bidrage! Google Ad Grants er en gratis annonceringsmulighed som Google tilbyder til nonprofit organisationer. Den giver mulighed for, at organisationer kan annoncere på søgenetværket i Googles søgeresultater. Et sted hvor der hver dag er en voldsom konkurrence om brugernes klik og opmærksomhed. Når […]

Læs mere
Åbent hus aflyst – hvad nu?

27/10/2020

Covid19 skaber store udfordringer for skoler landet over, som ønsker at tiltrække elever. Åbent hus, besøgsdage og brobygning har indtil nu været nogle af de initiativer, som har givet potentielle elever ro i maven om deres beslutning. Men hvad gør I, når det ikke er muligt at gennemføre disse arrangementer som I plejer? Valg af […]

Læs mere
Inspirer og tiltræk kommende elever med YouTube annoncering

06/12/2019

Som marketing ansvarlig på en skole kan det være svært at vide, hvor der skal sættes ind for at opnå den mest effektive markedsføring, når potentielle elever skal rammes. I toppen af marketing tragten benyttes ofte Google Display bannere, avisannoncer, biografreklamer, bannere på busser og bygninger. Alt sammen sikrer en genkendelseseffekt, som er værdifuld når […]

Læs mere

Skrevet af: Per Voss Bredsten

Adwords
Bing
CPA
CPC
Education insights
Google Ads
Søgemaskiner
Uddannelse

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn