• Forside
  • Blog
  • Om os
Menu
70 302 402
  • Forside
  • Blog
  • Om os

Seneste indlæg

Hvordan ser din hjemmeside ud på naboens skærm?

19/02/2021

Din hjemmeside kan blive vist meget forskelligt alt efter hvilken browser, enhed og skærmstørrelse, der bruges. Rigtig mange virksomheder får ikke tjekket op på, om kunderne kan udføre de ønskede handlinger på hjemmesiden – og det kan få store konsekvenser! Helena Bruun gennemgår her hvorfor, hvad du bør tjekke på din egen hjemmeside og hvordan. […]

Læs mere
Sådan får du kunderne til at slå til

05/02/2021

Sidste jul fik jeg en æske chokolader fra Hotel Chocolat. De var sindssygt lækre. Forleden fik jeg den ide, at jeg ville købe en æske til min mand som en overraskelse. Men på grund af Brexit leverer firmaet ikke længere til Danmark. Nu kan jeg ikke. tænke. på. andet. Hvordan skaffer jeg de chokolader? Hvorfor […]

Læs mere
Kan dine kunder stole på dig?

02/02/2021

Din hjemmesides troværdighed er afgørende for, om kunderne tager kontakt til din virksomhed. Der findes et hav af elementer, der kan bidrage til at skabe tillid hos brugerne af din hjemmeside – Helena Bruun gennemgår her de vigtigste: (Psst: Nederst på siden finder du et rigtig godt tilbud på et værktøj, der gør det supernemt […]

Læs mere
iOS-14 opdateringen: 12 tips, der stiller dig stærkere end konkurrenterne

27/01/2021

iOS-14 opdateringen vil ramme annoncører på Facebook som en hårdt sammenpresset snebold midt i ansigtet en iskold vintermorgen i skolegården. Nogen begynder at græde, andre løber i sikkerhed indendørs, mens den hårde kerne tager kampen op! Det samme vil ske på bagkant af iOS-14 opdateringen. Nogen vil stoppe al markedsføring, andre vil allokere marketingbudgettet til […]

Læs mere
Hvilken betydning får Apples iOS-14 opdatering for din Facebook annoncering?

Hvad er iOS-14 opdateringen? Vi nærmer os med hastige skridt tidspunktet, som alle, der arbejder med markedsføring på sociale medier, har frygtet: den fulde udrulning af iOS14-opdateringen på Apples mobilenheder. Opdateringen er den umiddelbare kulmination på en langvarig strid om tracking af brugere, der har kørt mellem Facebook og Apple. Med opdateringen vil Apple give […]

Læs mere
Derfor går diktatorer (ofte) i uniform

01/12/2020

Formand Mao gjorde det. Mussolini gjorde det. Kim Jong Un gør det. Uniformen er det stærkeste symbol på autoritet, og det er ikke tilfældigt, at mange diktatorer igennem tiden har båret uniform. Vi stoler ganske enkelt mere på autoriteter. Og vi har en tendens til at adlyde dem. Det gælder også på nettet. At sætte […]

Læs mere
Sådan bliver du mere sympatisk

30/10/2020

Kender du Oliver her? Det gør jeg heller ikke. Men jeg vil gerne handle med ham alligevel. Kender du den følelse – hvor du synes vildt godt om nogen, du egentlig ikke kender? Og du kan ikke sætte fingeren på hvorfor, men du er bare stensikker på, at vedkommende er et rart menneske? Som nu […]

Læs mere
Åbent hus aflyst – hvad nu?

27/10/2020

Covid19 skaber store udfordringer for skoler landet over, som ønsker at tiltrække elever. Åbent hus, besøgsdage og brobygning har indtil nu været nogle af de initiativer, som har givet potentielle elever ro i maven om deres beslutning. Men hvad gør I, når det ikke er muligt at gennemføre disse arrangementer som I plejer? Valg af […]

Læs mere
Få flere fordele med AMP hjemmesider

05/10/2020

Du har en hjemmeside, og du ønsker kunder, der køber i butikken. Dit drømmescenarie er derfor: Mobilvenlighed og en hurtig hjemmeside. Og ikke mindst: Bedre placeringer i søgeresultaterne. Flere gennemsnitligt besøgte sider. Længere besøgstid. Lavere afvisningsprocent. Højere klikfrekvens på sete annoncer. Og flere besøgende, som bliver kunder. Det har du mulighed for at opnå med […]

Læs mere
Facebook – skal du booste eller annoncere?

08/06/2020

Sidder du selv og bakser med Facebooks annonce- og boost-system? Er du til tider en smule frustreret? Og lader du dig lidt for ofte friste af Facebooks boost-knap, når du gerne vil nå ud med dit budskab? Fordi det er nemt, hurtigt og skaffer dig visninger. Stop nu med at booste dine opslag! Boost skaffer […]

Læs mere
Hvad er dine kunders største bekymring lige nu?

04/05/2020

”Jeg har faktisk ikke længere lyst til at rejse i år overhovedet”. Sådan sagde Birthe, da jeg talte i telefon med hende i går. Birthe er pensionist og har for længe siden bestilt en rejse til Madeira i oktober. Men på grund af Corona, har hun ikke længere lyst til at tage af sted. Hun […]

Læs mere
7 nemme måder, du kan få flere henvendelser på – iført joggingbukser

31/03/2020

Jeg har haft joggingbukser på de sidste 14 dage. Altså ikke de samme hver dag. Men dog joggingbuks hver dag. Man kan faktisk være supereffektiv i joggingbukser. Og ingen kan alligevel se dem under videomøderne (medmindre man kommer til at rejse sig op, selvfølgelig). Nå. Til sagen. Sidder du også hjemme iført joggingbuks i disse […]

Læs mere
Derfor skal du tage UX på dit B2B website alvorligt

09/03/2020

Genkald dig sidste gang, du skulle foretage en relativt enkel handling på et website, som mislykkedes for dig. Måske kunne du ikke logge på borger.dk med nemID. Eller finde fragtprisen for den vare du havde udset dig. Eller du fik en underlig fejlmeddelelse, efter at have klikket på ’gennemfør betaling’ i en webshop. Tænk så […]

Læs mere
3 ting, du skal vide, når du formidler din virksomheds sociale ansvar

30/01/2020

Støtter din virksomhed Danmarks Indsamlingen? Knæk Cancer? Eller tager I jeres sociale ansvar alvorligt ved at ansætte og uddanne elever? Virksomheder, der drager omsorg for mennesker og miljøet stiller sig selv i et mere positivt lys end virksomheder, der ikke gør. Når brugere af hjemmesider tydeligt kan se, at en virksomhed tager ansvar, påvirker det […]

Læs mere
Metoden, der eliminerer tvivl og overbeviser kunder

23/01/2020

Min datter på tre år er besat af Frost. Du ved, Disney filmene med Elsa, Anna og Olaf, der har slået alle rekorder? Hun har en Frost cykel, Elsa hårspænder og taske, en Anna læbepomade, en Olaf drikkedunk, you name it. Men der er noget bizart ved hendes besættelse. Hun har aldrig set filmene. Hun […]

Læs mere
Google Ad Grants – få flere bidrag, flere frivillige og øget interesse

14/01/2020

Bliv vist øverst på Google hos dem der søger hjælp eller vil bidrage! Google Ad Grants er en gratis annonceringsmulighed som Google tilbyder til nonprofit organisationer. Den giver mulighed for, at organisationer kan annoncere på søgenetværket i Googles søgeresultater. Et sted hvor der hver dag er en voldsom konkurrence om brugernes klik og opmærksomhed. Når […]

Læs mere
Har du sagt A, må du (tit) også sige B. Hvorfor?

13/12/2019

Forestil dig, at du går ned af hovedgaden. En kampagnemedarbejder fra Unicef standser dig og spørger, om du synes, at alle børn har ret til at lære at læse? (Ja, du er normalt ellers ret god til at undgå øjenkontakt med de der Facere, men lige i dag var du uopmærksom, og det smuttede.) Du […]

Læs mere
Inspirer og tiltræk kommende elever med YouTube annoncering

06/12/2019

Som marketing ansvarlig på en skole kan det være svært at vide, hvor der skal sættes ind for at opnå den mest effektive markedsføring, når potentielle elever skal rammes. I toppen af marketing tragten benyttes ofte Google Display bannere, avisannoncer, biografreklamer, bannere på busser og bygninger. Alt sammen sikrer en genkendelseseffekt, som er værdifuld når […]

Læs mere
Hvad sker der, hvis du sender et julekort til en fuldstændig fremmed?

18/11/2019

I 1976 sendte to forskere i psykologi julekort ud til 578 tilfældigt udvalgte mennesker. Kan du gætte, hvad der skete? Før du får svaret, skal vi lige omkring en fyr, der er professor i marketing og psykologi. Han hedder Dr. Robert Cialdini, og i 1984 skrev han bogen ‘Influence – the Psychology of Persuasion’. I […]

Læs mere
Hemmeligheden bag en fremtidssikret hjemmeside

28/10/2019

Hvis du pønser på at få en ny hjemmeside, bør du helt klart overveje AMP som en løsning. I dette indlæg fortæller jeg dig hvorfor. AMP hjemmesider loader lynhurtigt – og hvis de er bygget rigtigt, loader hele hjemmesiden faktisk øjeblikkeligt (der kan opnås en pagespeed 100, som er Googles max score, på en kablet […]

Læs mere
50 % billigere online henvendelser? – Brug flere kanaler!

13/09/2019

Du har, som indkøber af Google Ads, måske allerede kendskab til, hvad det koster at være repræsenteret i søgeresultaterne på Google. Prisen for at være til stede er steget over årene, fordi der er kommet flere annoncører til, og fordi Google hele tiden justerer deres annonceprodukter, så det kræver mere og mere viden om platformen […]

Læs mere
UX: Sådan laver du en fantastisk Om os side

06/09/2019

“Nå, hvad laver du så til daglig?” Spørgsmålet, du ikke kan undgå at blive stillet, efter at du har præsenteret dig ved bordet til Faster Annes 70 års fødselsdag. Ligesom det ville være uhøfligt ikke at svare, så ville de fleste nok også stå af, hvis du kastede dig direkte ud i en længere, teknisk […]

Læs mere
UX: 5 ting du skal vide om tekstlinks og knaptekster

13/08/2019

Når dine brugere skal navigere rundt på din hjemmeside, sætter de deres lid til tekstlinks og knaptekster. Disse små og beskedne stykker tekst fungerer som vejvisere, der har stor betydning for, at brugerne kan finde, opdage og få adgang til dit indhold. Her får du de 5 vigtigste ting, du skal være opmærksom på, når […]

Læs mere
UX: Tilgodese alle kundetyper

24/07/2019

Forestil dig, at du driver en lille butik. Men du tager kun imod kontanter. Der kommer mange kunder og kigger. Der er også mange, der går igen uden at købe noget. Efter at have revet dig i håret af frustration i noget tid, foretager du en rundspørge blandt dem, der går uden at købe, og […]

Læs mere
UX: Så lang tid har du til at fange kundens opmærksomhed

12/07/2019

15 sekunder. Max. Det er det vindue, du har til at fange kundernes opmærksomhed og overbevise dem om, at de skal blive på din side. Internetbrugerne har travlt. De vil være så effektive som muligt, uanset hvilken side de besøger. Og det er sjældent, at brugerne er så engagerede, at de er villige til at […]

Læs mere
UX: Bremser du kunder, der er klar til kontakt?

10/07/2019

Du investerer tid og penge i at få besøgende ind på din hjemmeside. For at få afkast af din investering skal du have de besøgende til at gøre noget – købe et produkt, tilmelde sig et nyhedsbrev eller udfylde en kontaktboks. Men ingen af disse handlinger kan foretages uden at komme i kontakt med internettets […]

Læs mere
UX: “9 ud af 10 stoler lige så meget på online anmeldelser, som på personlige anbefalinger” (Troværdighed del 3)

08/07/2019

(Kilde: BrightLocal) Hvorfor? Svaret er social proof. Social proof bekræfter os i, at vi træffer de rette beslutninger, baseret på hvad andre har oplevet før os. Hvis en anden beskriver en god oplevelse med et firma, er vi selv langt mere tilbøjelige til at stole på det firma. 7 ud af 10 siger, at positive […]

Læs mere
UX: Rammer dit indhold plet? (Troværdighed del 2)

05/07/2019

I sidste indlæg befandt vi os på en mørk parkeringsplads og blev antastet af en halvskummel type. Denne gang skal vi et smut ned på gågaden, hvor to konkurrerende restauranter ligger side om side. I den ene restaurants vindue hænger der et stort menukort, der viser udvalget af retter med priser, detaljerede beskrivelser og indbydende […]

Læs mere
UX: Kan dine besøgende stole på dig? (Troværdighed del 1)

04/07/2019

Du bliver antastet af en lidt halvskummel type på en mørk parkeringsplads, der forsøger at sælge dig et Rolex ur. Køber du det? Næppe. Troværdighed er en af de absolut vigtigste faktorer, der afgør, om vi har lyst til at handle med en person eller en virksomhed. Vi kunne skrive en hel bog om emnet […]

Læs mere
WWW: 13 tips til et stærkt domænenavn

01/07/2019

– Jamen, jeg har jo et godt produkt og en flot hjemmeside. Så behøver jeg overhovedet at bekymre mig om mit domæne? Ja. Det gør du faktisk. Dit domæne skal nemlig også skabe positiv brandværdi, passe til din forretning og være brugervenligt. Et stærkt domænenavn kan styrke dit brand. Omvendt kan et svagt domænenavn svække […]

Læs mere
UX: Vækker din side arrigskab på mobil?

26/06/2019

I takt med at brugen af smartphones og tablets bliver mere og mere udbredt, spiller mobilvenlighed en stadig større rolle – og hvis din hjemmeside ikke er tilpasset mobile enheder, er der 5 gange større risiko for, at brugerne forlader siden. Du kender sikkert selv den frustration, der kan ramme en, når man forsøger at […]

Læs mere
UX: Er døren lukket for halvdelen af dine kunder?

24/06/2019

En hjemmesides loadtid – hvor lang tid den er om at blive indlæst på skærmen – har stor betydning for, om brugerne overhovedet når frem til at besøge din side. Ifølge Google forlader 53 % en side, hvis den er mere end 3 sekunder om at loade. Er siden mere end 5 sekunder om at […]

Læs mere
UX: Gør din menu spiselig

20/06/2019

Sidste gang du var ude at spise, kom tjeneren så og rakte dig menuen? Eller skulle du selv gå rundt i restauranten og lede efter den? Navigationen på din hjemmeside er det menukort, du tilbyder dine kunder – og ligesom du forventer at få overrakt et menukort på en restaurant, så har dine besøgende også […]

Læs mere
UX: Hvordan ser naboen din hjemmeside?

19/06/2019

Du har sikkert en standard browser på din computer, som du bruger, hver gang du besøger din egen hjemmeside. Men hvordan ser siden egentlig ud ovre på naboens laptop? På en iPad? Og på en Samsung Galaxy 8S? Din hjemmeside vises forskelligt alt efter hvilken enhed, browser og skærmstørrelse brugeren benytter, og det er en […]

Læs mere

Hold dig opdateret!

Vil du gøre din hjemmeside til en god forretning? Tilmeld dig og få besked, når der er nyt om digital brugeradfærd på bloggen!

Skriv venligst hvilken email nyhedsbrevet skal sendes til.

Hvem er vi?

Vi er et stærkt team af specialister i online markedsføring. Vores unikke viden om digital brugeradfærd sikrer din virksomhed succes på nettet. Her på bloggen holder vi dig opdateret med tips og inspiration, der hjælper dig med at gøre din hjemmeside til en god forretning.

Ring til os og få et uforpligtende tilbud

70 302 402
    • Ramsingsvej 28A - 2500 Valby
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
    • Persondatapolitik
    • Porschevej 12 - 7100 Vejle
    • 70 302 402
    • info@online-results.dk
  • Sociale medier

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn